• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyrt toalettpapper

Brodda

FD HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Lund
HBK-Nr
4119
Medlemskap
2023
Vi köpte vårt toa-papper hos ÖoB. Stora rullar som heter XXL. Detta papper överträffade det dyra vi brukade köpa hos husbilsförsäljare vad gäller funktionalitet. Upplöses i stort sett helt och snabbt.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Dyrt toalettpapper

Vi använder vanligt, billigt toapapper gjort på returfiber utan problem i kassetten.

Ett sidospår:
En gång i tiden hade vi båt ett par säsonger. Jag byggde om toaletten och installerade toatank och pump/kvarn. För att vara på den säkra sidan första gången vi var ute med båten efter denna ombyggnation köpte jag detta specialpapper som skulle vara så bra. Det blev stopp i kvarnen och pumpen direkt efter första användningen. Jag fick den tvivelaktiga förmånen att plocka isär hela härligheten och peta bort allt papper. Efter det använde vi vanligt toapapper av returfiber och hade aldrig några problem med detta.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Dyrt toalettpapper

Toapapper av returfiber använder vi också. Sådant papper har kortare fibrer än nyproducerat & löses upp väldigt lätt. Vi köper Floralys på LIDL & det fungerar perfekt.

Bennie
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Dyrt toalettpapper

Är du säker då det du skriver?

//Tommy

Även jag har via bekanta som jobbar på Metsä fått samma svar som Sacce i föregående inlägg... Nyfibrer löser sej fortare. Åker man hela tiden kanske inte skillnaden blir så stor, men står man still några dagar på ett ställe med tömning så kan det märkas...
 
Toppen