• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dusch problem

D

Deleted member 11118

Guest
När jag duschat upptäcker jag vatten på golvet utanför. Torkat upp men det kommer nytt vatten. Torkat upp igen men återigen kommer lite vatten. Någon som har en idé vad det kan vara 20190928_135552.jpg
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg havde samme problem.

Det var en læk i brusebunden lige rundt om det blanke afløb.

Det var tydeligst når jeg stod på brusebunden, og næsten ikke når min hustru stod på brusebunden. Jeg vejer jo lidt mere!

Revnen kunne først ses med det blotte øje, da jeg skruede afløbsristen af.

Brusebunden er ofte dårligt understøttet lige omkring afløbet, så en kombination af at træde på området og dårligt plast kan gøre at det revner.

Jeg skiftede brusebunden, hvilket var noget vanskeligt og jeg skulle vente længe på en ny bund.

Jeg har hørt at andre har fået ilagt den type af folie, som man bruger til reklamer på Taxabiler.

Du kan dog være "heldig" at det handler om en frostskade på afløbsslangen, og så burde det være nemmere at lave.

Men skru af afløbsristen, så kan du se.
 
Toppen