• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dubbla vattentankar

F

F.d. 19406

Guest
Hej ! Jag har en Fiat granduca 2010 Det finns 2 färskvattenbehållare. En framme vid diskho och en under sängen bak. Jag begriper inte hur och varför endast den vid diskhon minskar och tar slut. Den där bak minskar inte ett dugg. Kan någon förklara det här med dubbla tankat.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Dubbla vattentankar

Har du kollat var alla slangar till och från dessa tankar tar vägen? Är det så att de inte är ihopkopplade som kommunicerande kärl? Går slangen till pumpen bara från den ena tanken? Finns det en avstängningskran mellan de båda tankarna (om de är ihopkopplade)?

Är de båda tankarna fabriksinstallerade?

Tyvärr kan jag bara ställa frågor, inte komma med några svar eftersom jag inte känner till bilmodellen.
 

Hakhak

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
32331
Medlemskap
2023
Hej ! Jag har en Fiat granduca 2010 Det finns 2 färskvattenbehållare. En framme vid diskho och en under sängen bak. Jag begriper inte hur och varför endast den vid diskhon minskar och tar slut. Den där bak minskar inte ett dugg. Kan någon förklara det här med dubbla tankat.
Hej
Har precis köpt en Fiat Granduca och har samma fråga som du hade för några år sedan. Fann du någon förklaring?
 
Toppen