Säljes Dragkrok

Tråd startad i 'Annonser' av inger47, 31 Oktober 2018.

1. sandstroem

sandstroem HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12388
    Tack för bilderna, tyvärr passar den inte på min bil.
    Hoppas att någon annan nappar, priset är ju bara en bråkdel av nypriset.
    Hälsningar
    Peter

2. gundj

gundj FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    19657
    En liten tanke bara, finns det dokumentation med till kroken?
    Jag förmodar att bilprovningen vill se någon hållf-beräkning eller annat från tillverkaren.
    Till den krok jag köpte från Polen följde det med en rejäl bunte papper som besiktningen ville se.

Akida gillar detta.
  3. inger47

inger47 HBK Medlem

Kommun:
    Vimmerby
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    22701
    nej....inga papper på nånting.....ska kolla på kabe i veckan....

4. Thomas Jezek

Thomas Jezek HBK Medlem

Kommun:
    Ljusnarsberg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    26323
    Alla fordon som fått dragkrok monterad eller demonterad måste genomgå en registreringsbesiktning. Så lyder Transportstyrelsens regler i dag.

Men från och med den 1 september 2013 slopas kravet på besiktning. Transportstyrelsen bedömer att förändringen inte kommer att påverka trafiksäkerheten, trots att dragkrokarna inte längre kommer att kontrolleras i samma utsträckning.

De lättade reglerna betyder att typgodkända personbilar och lätta lastbilar, men inte husbilar, som blir utrustade med en typgodkänd kopplingsanordning i fortsättningen inte behöver granskas vid en registreringsbesiktning.

Transportstyrelsen lyfter fram att de nya reglerna sparar pengar och besvär för bilägare och att reglerna underlättar för både polisen och besiktningsföretagen.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.