• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dragkrok Nordic 585 1990 sökes.

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hej på er.
Köpte i våras min första husbil, har blivit nästan sexhundra mil sedan dess.
Men har upptäckt att det fattas drag på min bil, visste inte hur bra det skulle vara. Så nu söker jag ett begagnat drag till min husbil. Har ni ett liggandes som går att bygga om eller kanske passar direkt ?
Tacksam för tips och råd.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Dragkrok Nordic 585 1990 sökes.

Hej på er.
Köpte i våras min första husbil, har blivit nästan sexhundra mil sedan dess.
Men har upptäckt att det fattas drag på min bil, visste inte hur bra det skulle vara. Så nu söker jag ett begagnat drag till min husbil. Har ni ett liggandes som går att bygga om eller kanske passar direkt ?
Tacksam för tips och råd.
Hej,

Jag tror att de flesta dragkrokar till husbilar är specialtillverkade, detta pga av överhäng varierar samt saker under bilen varierar.

Hade samma fundering som dig tidigare men fick till slut åka och få en krok konstruerad på plats för vår bil kostade ca 12000 kr vill jag minnas.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Sv: Dragkrok Nordic 585 1990 sökes.

Tack för svar, hade hoppats på något billigare. Kanske får jag ge upp tanken på drag. Men man skall väl inte ge sig så lätt. Det är ju en gammal bil så är lite osäker på hur mycket jag skall kosta på den.
 
Toppen