• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Drönare. Vad gäller?

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: Drönare. Vad gäller?

Jag har varit "Drönare" sedan 2008 och inte haft några problem. :yes:

Skämt åsido så är detta ett ämne som kan vara känsligt. Att man inte får publicera bilder eller filmer tagna från luften hur som helst är det få som vet eller bryr sig om. Men som med allt annat så gäller att så länge man har folkvett och håller sig inom rimlighetens gränser så är det OK. Själv skulle jag inte publicera en enda bild jag tar med min hexacopter. Ju fler bilder som publiceras så kommer vi snart till de läget att någon filmar eller photar sådant som kan betraktas som strängt förbjudet att avbilda och då kommer förbuden och inskränkningar som lika säkert som skatten.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Drönare. Vad gäller?

Man tog man bort fotoförbudet som gällde foto från flygplan, så jag undrar om det finns något förbud kvar?
 

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Drönare. Vad gäller?

Jag har varit "Drönare" sedan 2008 och inte haft några problem. :yes:

Skämt åsido så är detta ett ämne som kan vara känsligt. Att man inte får publicera bilder eller filmer tagna från luften hur som helst är det få som vet eller bryr sig om. Men som med allt annat så gäller att så länge man har folkvett och håller sig inom rimlighetens gränser så är det OK. Själv skulle jag inte publicera en enda bild jag tar med min hexacopter. Ju fler bilder som publiceras så kommer vi snart till de läget att någon filmar eller photar sådant som kan betraktas som strängt förbjudet att avbilda och då kommer förbuden och inskränkningar som lika säkert som skatten.


Kan hålla med om vad du skriver. Har själv inga tankar på att publicera bilder och filmer på nätet.
Väntar på att få min lilla drönare. Liten husbil=liten drönare!?
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: Drönare. Vad gäller?

Väntar just nu på min GoPro 3 Black. Hexan hovrade själv i ute rummet på 1 meters höjd med gpsen.
 
Toppen