• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: DJI Phantom

Det verkar inte som om min Phantom hade IOC aktiverat från begynnelsen.
Kopplade idag ihop quadron med datorn och aktiverade men har ännu inte testat. Jag passade på att begränsa flygområden från 2000x2000 m till 200x300.
Är det för snävt?

Finns det fler saker att tänka på för att hindra quadron att flyga okontrollerat?

image.jpg
 
Senast ändrad:

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Ioc kan vara bra om du själv tappat bort den annars finns det inga inställningar som förhindrar att den flyger okontrollerat, när den får för sig att sticka är du åskådare så länge du ser den sedan är det bara att beställa ny om du inter lyckas hitta den.
Min stack och är inte funnen och jag tvekar att köpa en ny, det är lite för många som får egna vingar för att jag skall vara sugen på en ny.
Om och när Dji erkänner och har löst problemet får jag ta en ny funderare.

Lars
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Jag aktiverade ioc home lock först sedan failsafe och därefter stängde jag som avslutning av sändaren men inget hjälpte då den fullständigt tappat kontakten så nu får sändaren vara avstängd för alltid.
Problemet är att den får helt eget liv vad du än gör, googla på phantom flyaway så ser du att jag inte är ensam, finns folk på pitchup som också upplevt detsamma och dom är proffs så detta verkar hända helt random.
Jag hade innan detta gjort cirka hundra flygningar utan några som helst problem.

Lars
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: DJI Phantom

Har någon testat om Find My Phantom fungerar?
Den lär visa quadrons senaste koordinater på kartan.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Då min phantom redan en gång fått för sig att flyga på egna vingar tyckte jag det var dax att prova att flyga med waypoints, markera dina waypoints och ställ önskad flyghöjd och tryck done sedan är det bara att följa den på skärmen.
Finns säkert massa finesser som skall prövas senare nu när jag vet att det funkar.

Lars


Screenshot_2014-10-05-18-00-50.jpg
 
F

F.d. 25430

Guest
Sv: DJI Phantom

Det verkar som den har hempunkten satt på en annan plats. Då flyger den mot den om den gått in RTH. Det ända sättet att häva det är att gå från GPS läge till attiläge. Att stänga av sändare hjälper ej om hempunkten är på fel plats.
 
Toppen