• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dina försäkring!

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Är det någon som har Dina försäkring på husbilen. Har en hyfsad premie??
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Dina försäkring!

Jag har dem. Är mycket nöjd. Har tyvärr varit tvungen att prova på deras skadehantering också. Och de skötte detta ypperligt.

Jag kollar premierna med jämna mellanrum och har ännu inte hittat någon bättre.

Om man har en helintegrerad bil, kan det vara bra att notera att glassjälvrisken är 35%, men max 6000 kr. Det är väl den enda nackdelen, om man inte tjänar in den kostnaden på lägre premier. Jag har en halvintegrerad bil, så för mig spelar den ingen roll.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5110

Guest
Sv: Dina försäkring!

I november -09 sänkte jag mina försäkringskostnader från 3622:- (Folksam) med 727:- = drygt 20%
Nu har den ökat till 3148:- till okt -12

//Lasse
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Dina försäkring!

Har man möjlighet till Assistans i Dina?? Har dom påslag på när man väljer att betala premien per månad??
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Dina försäkring!

Har man möjlighet till Assistans i Dina?? Har dom påslag på när man väljer att betala premien per månad??

Tyvärr har de ingen assistans, vi använder den från Motormännen istället.
Jag betalar per månad, men kommer inte ihåg om det kostar extra...

/Stefan
 

Ingela & Mats

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1674
Medlemskap
2024
Sv: Dina försäkring!

Tyvärr har de ingen assistans, vi använder den från Motormännen istället.
Jag betalar per månad, men kommer inte ihåg om det kostar extra...

/Stefan

Kostar inget extra att ha autogiro i Dina Försäkringar. Ni som har Facebook kan förresten gå in på deras sida där och ställa frågor till kundtjänst.
 
H

hilding jonasson

Guest
Sv: Dina försäkring!

Jag hade DINA tom förra veckan men bytte till Folksam som blev ca 500 kr billigare per år för mig. En annan bidragande orsak var att min bil är privatimporterad och då gäller inte maskinskadedelen hos DINA. Denna överaskning för mig gjorde att jag fick avsluta försäkringen utanför huvudförfallodag så det var hederligt av dem. Som medlem i HBK får du dessutom 10% på premien annars verkar premien DINA/Folksam vara ganska lika.
Sen får man ytterligare 10 % om man har hemförsäkring i samma bolag som bilen och här kan det skilja rejält på både på premie och möjlighet att själv bestämma omfattning
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Dina försäkring!

Jag hade DINA tom förra veckan men bytte till Folksam som blev ca 500 kr billigare per år för mig. En annan bidragande orsak var att min bil är privatimporterad och då gäller inte maskinskadedelen hos DINA.

Enligt den kontakt jag har, så togs det undantaget bort 2011-04-01.

//Stefan
 
F

F.d. 5002

Guest
Sv: Dina försäkring!

FL ändrar glasförsäkringen från 30% i självrisk till 1500:kr den första april.
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Dina försäkring!

Har haft DINA. Bytte dock till Folksam när de ej kunde konkurrera gällande självrisken på glas (helintegrerad). Har flera andra försäkringar hos DINA och är mycket nöjd.
 
F

F.d. 1866

Guest
Sv: Dina försäkring!

Jag förhandlade till mig en bra premie. 4800 helår, helförsäkring, assistans.
Förmodligen är jag en av få med hemförsäkring på bilen med. ;)

/Cotte
 
Senast redigerad av en moderator:

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Dina försäkring!

Jag har Dina och betalar 4100:-/år och har inkl.djurkollition.
Bytte framruta i höstas på Fiaten innan jag bytte bil och betalade till glasfirman 1700:-
"linkan"
solen och vindarnas ö
 
Toppen