• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Digital teleco flatsat classic 65

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Denna parabol sitter på bilen vi ska hämta hem i slutet på denna vecka.
Har parabol hemma och viasat, har fattat att viasat är lite bökiga att få igång på digitalboxar eller tv apparater med inbyggd box som inte tillhör viasat, vad har jag för alternativ för att se de fria kanalerna i sverige med parabolen? (1,2,4,6, svt 25 osv..)
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Har kört med tvillingkort från Viasat på vår förra bil där vi hade Teleco. Har för mig att jag köpte CA-modulen från Viasat.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Tackar ringde viasat de vill ha 1095 kr för modulen, finns det inget annat sätt att kunna se de fria kanalerna, tycker det är konstigt att behöva betala för kanalerna som är fria igen och även när jag redan betalar extra för extra kanaler, hur gör ni som har parabol?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Tack! Köper jag den du tipsade om så ser jag enbart viasat utbud? eller kan jag fortfarande se tyska satelliterna?
 

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
I vår husbil fanns ett TELECO satellitsystem monterat när vi köpte den. Vi undersökte olika möjligheter och fick information att systemet var enklast att använda med mottagning från Canal Digital.
CD ska kunna erbjuda dig gratiskanalerna, typ SVT 1-2 och TV4, med några få till.
Ring CD, de kommer säkert erbjuda dig ett avtal med deras grundutbud som ett alternativ till gratiskanalerna. Men då får du en fast månadskostnad, med möjlighet till att stoppa abonnemanget en period.
Viasat’s system möjliggör inte att använda samma kort i olika mottagare, om du har Viasat i bostaden. Det ska dock vara möjligt med CD.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
I
Viasat’s system möjliggör inte att använda samma kort i olika mottagare, om du har Viasat i bostaden. Det ska dock vara möjligt med CD.
Det går med Viasat med, men lite bökigt. Man får gå in och koppla ihop kort med CA-modulen när man kör iväg med husbilen. Samma process när man kommer hem igen. Vi kör med tvillingkort i husbilen då jag tröttnade på att glömma ta med kortet.
 
Toppen