• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det goda livet - på spanska solkusten

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Att undvika Fuengirola på grund av detta reportaget finns ingen anledning.
Vi har gjort ett antal besök här.

Campingen har vi trivts och träffat och lärt känna lika många HBK are som på Bolnuevo eller Santa Pola.

Vårt 8 års jubileum fixade sir Mac Lain, Louise och Ralf
DSCN1939.JPG
hos Anders på la Crispa.

En mycket välbesökt och trevlig fest
DSCN1972.JPG
med specialbakade tårtor.

Vi har också vid några tillfällen övernattat på marknadsplatsen eller ferian som det också kallas.

Och i månadsskiftet feb. mars detta år blev det övernattningar vid två tillfällen på el Rengo.
Ett ställe som besöks av många klubbmedlemmar.
Där fick vi bl. annat lära känna Plast Pelle.
Mycket trevligt.

Fuengirola, en mycket bra bas för utflykter till Ronda, Gibraltar, Malaga och mycket annat.

Vi åker gärna dit igen.

Vill man hitta elände, så kan man hitta det överallt.

Mvh. Krister o. Ursula
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Programmet uppfattade jag som bra. Varför dom skulle ha med folk från livets baksida förstår jag inte, armod & elänide finns ju överallt.

Kanske det behövs.... För att visa skall känna igen sig..... Jag tyckte programmet var bra.... För annars är ju 99% av programmen från lyxlivet. Och då ger de mig nästan inget alls....
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Filmen kom till så att filmarens dotter var volontär i Fuengirola. Han gjorde ett bra jobb visade både det positiva o det negativa med livet på solkusten. Att Svt visar filmen är inte konstigt eftersom deras uppdrag bla är att ta till vara svensk filmkultur.
 
Toppen