• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Defa larm dvs90 för Plåtis

E

Ekorre

Guest
Hej

Någon som kan rek detta larm till en Plåtis?
Är det trådlösa kontakter till dörrarna eller är det kabeldragning som gäller?

Mvh Robert
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: Defa larm dvs90 för Plåtis

Kabelbundna kontakter, inget strul med slut batterier. Ställ ner krosscensorn på vindrutan, annars kan den larma vid kraftigt hagel.
Bra kvalité, inget falsklarm på 3 år jag haft det. Däremot har vi " vådautlöst" larmet själva. Och det har alltid larmat korrekt, skickat sms och ringt upp inom några sekunder. Kan rekommenderas !
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Defa larm dvs90 för Plåtis

Kabelbundna kontakter, inget strul med slut batterier. Ställ ner krosscensorn på vindrutan, annars kan den larma vid kraftigt hagel.
Bra kvalité, inget falsklarm på 3 år jag haft det. Däremot har vi " vådautlöst" larmet själva. Och det har alltid larmat korrekt, skickat sms och ringt upp inom några sekunder. Kan rekommenderas !

Vad har ni för tillval för att få sms vid larm?
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: Defa larm dvs90 för Plåtis

Kommer inte ihåg vad den heter, men det är en gps spårsändare som larmar om bilen flyttas, samt du kan se vart den befinner sig. Finns flera lösningar från olika fabrikat. Din larmleverantör kan säkert hjälpa dig. Jag kan kolla vid senare tillfälle om du inte får svar.
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Defa larm dvs90 för Plåtis

Kommer inte ihåg vad den heter, men det är en gps spårsändare som larmar om bilen flyttas, samt du kan se vart den befinner sig. Finns flera lösningar från olika fabrikat. Din larmleverantör kan säkert hjälpa dig. Jag kan kolla vid senare tillfälle om du inte får svar.

Har en GPS tracker från Defa men vet inte om den skickar SMS, däremot får jag meddelande i en app om tändningen slås på eller bilen flyttas.
Blev intresserad av SMS

Såg nu att det går att ställa in för SMS också.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen