• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Mitt problem är att jag kan inte föra över filmerna till min PC och spara dem där.

Om du inte vill skicka videon till Facebook eller Youtube kan du mejla den till dig själv för att plocka upp den i datorn.

Eller på vanligt sätt koppla ihop iPhone/iPad med datorn.

image.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Du har nog rätt Sonic. Allt som är roundupp kan aldrig bli som det som är producerat för sitt ändamål.
Men dessa Appar till smartphons funkar faktiskt riktigt bra så där ser jag inga problem med kvalitén på bilden.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Här är det bakvänt...En full förare med bilkameran på...:confused:

LiveLeak.com - Drunk driver with dashcam

Bosse
Helt otroligt!
Men mina kära vänner, detta är vad vi kan förvänta oss även här i Sverige med alla dessa "yrkeschaufförer" som numera kör i svenskreggade bilar.
Köpta Körkort bara för att få ett jobb. Ja ni läste rätt Köpta Körkort för tung fordon.
Har själv sett en som troligen hade ett sådan, försökte att backa in en Trailer till en lastbrygga.
Det lyckades denne inte med på de 20 miniter jag stod för lossning. Då kan vi ställa oss frågan hur de klarar att köra på vägen.
En svensk Yrkeschaffis idag har i grunden 3 årigt Gymnasiumutbildning på tungt fordon plus återkommande YBT= påbyggnad av Yrkeskunskap som Lagar och regler, säkring av last och så vidare,
GRATTIS till Byggnads som lyckats få avtal om att Huvudetrepenören skall ha full ansvar för villka som tas in som underentreprenörer.
I Transportbranchen är det Speditörena som är Huvudetrepenör.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Om du inte vill skicka videon till Facebook eller Youtube kan du mejla den till dig själv för att plocka upp den i datorn.

Eller på vanligt sätt koppla ihop iPhone/iPad med datorn.

Visa bilaga 69973

Ja du Knarrevik jag har försökt på alla vis. Troligen är det så att Ifone är Mack och min PC Windovs 7 känner inte till filenerna så där tar det stopp.

Men hur är det med denna värme som uppstår? Kan det skada Fånen?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Ja du Knarrevik jag har försökt på alla vis. Troligen är det så att Ifone är Mack och min PC Windovs 7 känner inte till filenerna så där tar det stopp.

Men hur är det med denna värme som uppstår? Kan det skada Fånen?

När jag kopplar ihop iPhone/iPad med datorn för att synka frågar datorn om jag vill kopiera och spara mina senaste bilder/videor, alltså de som tagits sedan förra synkningen. Jag använder också Windows 7.

Jag har också känt att telefonen blir varm vid filmning under lång tid men tror inte att den tar skada. Min gamla HTC Desire blev betydligt hetare vid navigering.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Tack för dina försök att hjäpa till Knarrevik. Jag har gjort som du skriver och allt fungerar som det skall UTAN de filmer som är inspelade med Appen, Bilder, Video som är tagna med orginalkameran i Iphon går att spara och spela upp på datorn men det är lögn i f. att få med Appens:(

Jag få leva med detta har ju en Dachbordcamera och där är det inga problem med "överföringen" till datorn. Skall göra ett försök att skicka upp en appfilm till Youtube och se hur det går:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Du har rätt Vingen3!
Dashcams videosnuttar hamnar inte i "Kamerarullen" utan i ett egen mapp. Det är troligen detta som gör att videosnuttarna inte går över automatiskt.

Ett sätt är att installera iFunBox på datorn (gratis), koppla iPhone/iPad till datorn och "Copy to PC".

Så här kan det se ut:
dashcam.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Där satt den Knarrevik. Nu fungerar det:)
Tackar för hjälpen du bör nog utnämnas till HB klubbens IT snille om nu inte det redan är gjort:)
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

I LB,n är denna monterad Bil & Mc - Tech Hunter
Jag har en sådan privat också. Ja det är en bra bildkvalité och smidigt format.
Nu är min privata köpt från det företaget som länken går till men jag tror att en likvärdig/samma finns att impotera från US och då blir den nog billigare.
Köper du svenskt så får du svensk manual, men menyn är ganska enkel.

Hej
Kan det vara någon av dessa ?
car dvr ambarella | eBay
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Det finns många varianter / kloner av denna kamera GS 1000... med olika namn.
Se till att det är en Ambarella processor och inte en Novatek som det är i fake kameror.
Skalen ser helt lika ut men fakekameror säljs via ebay. Och då kan man vara säker på att åka på en tullavgift också. Köp kameran via en seriös handlare som tex Foxoffer.com
fraktfritt lev via DHL på 5 dagar till dörren :cool:

Bosse
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Det finns många varianter / kloner av denna kamera GS 1000... med olika namn.
Se till att det är en Ambarella processor och inte en Novatek som det är i fake kameror.
Skalen ser helt lika ut men fakekameror säljs via ebay. Och då kan man vara säker på att åka på en tullavgift också. Köp kameran via en seriös handlare som tex Foxoffer.com
fraktfritt lev via DHL på 5 dagar till dörren :cool:

Bosse

Hej Bosse
Har du någon länk till en bra kamera från dom ?
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Hej Bosse
Har du någon länk till en bra kamera från dom ?

Här är länken...har själv en GS8000 med ett 32GB minneskort. Egentligen räcker 16GB minne till en sån här kamera. Kolla att kameran har GPS funktion.
Det jag vill tillägga när det gäller kameror i den här prisklassen, så kan man nog inte vänta sig en helskarp bild i alla ljusförhållanden
och ljudinspelningen har en ganska låg nivå men annars fungerar kameran helt som förväntat.

http://www.foxoffer.com/car-camerad...c-15_62.html?zenid=0bien2g48l458u90fjcnnqbdb3

Bosse
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Affezell den jag har är en Ambrella, jag tycker både bildskärpan och ljudet blir bra.
Har också ett 32 kort i.
Köp inte vad som helst och bli besviken, jag tror att man får det man betalar för omsäljaren är seriös. Lurad kan man ju alltid bli. men då är det bra att kunna reklamera.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Till vingen

Kan det vara någon av dessa ?

car dvr ambarella | eBay
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Beställde denna GS9000 den 4 april och anlände idag 12 april.
Med 32GB kostade den SEK 945, så nu blir det att testa.

VIOFO 1080P GS9000 Car DVR Dash Camcorder with GPS [GS9000 with GPS] - $103.99

//Eric


Hei!

Har også kjøpt GS9000, og etter litt innstilling problemer så er den i gang. Fungerer meget fint og enkelt.
Fint med GPs, for da har man ikke bare video opptaket, men en todelt skjerm hvor kjøreturen er filmet, og den andre delen av skjermen er Google map og bilens posisjon under kjøreturen.

Men, kan du sjekke en liten sak. Når jeg holder mitt kamera i hånden foran meg, med skjermen mot meg, og vrir kamera oppned (180 grader), så høres det ut som om det er en løs detalj inne i kamera.
Kunne du sjekke på din kamera om du hører noe der inne når du snur det, eller rister lett på det?.

Mvh
Rusken
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

finns det ingen som säljar dash cam i sverige?Har kollat jula media markt clas i sjön kjell o co netonnoe mfl. Men det kommer väl så småningom.bara att vänta.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

finns det ingen som säljar dash cam i sverige?Har kollat jula media markt clas i sjön kjell o co netonnoe mfl. Men det kommer väl så småningom.bara att vänta.

En dashcam som kostar 7-800 här hemma kostar 150 kr på Ebay. Jag fick min igår, bara batteriet kostar mer än 150 kr i butik.
 
Toppen