• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Damer bakom ratten

F

F.d. 1539

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Hej Tjejer!
I vår bil finns bara jag som chaufför. Inte tror jag att vi kör varken bättre eller sämre än killar men minst lika bra!!! Ingen är sämre än att man kan lära sig!! Hejja tjejer!

Camilla
 

lyckorna

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
1253
Medlemskap
2024
Sv: Damer bakom ratten

Här är en till som älskar att köra alla typer av fordon men mest bil och husbil. Vi kan nästan bli osams om vem som ska köra. Nu gasar vi .... / matmamman
 

Ingrid o Sven

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
1482
Medlemskap
2024
Sv: Damer bakom ratten

Även jag älskar att köra husbil. Alltid tidigare när vi har åkt på bilsemester har jag suttit bredvid, men nu slåss vi om ratten.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Damer bakom ratten

Det är ju bra att bägge kan köra ifall det händer ngt,jag kör jämt både pb o hb.
Kör lugnt /susanne:)
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Damer bakom ratten

Hej!

När vi hade husvagn var det endast Rolf som körde. Vi tycker att en av fördelarna med husbil är att båda kan köra. Som du skrev Susanne så är det ju bra om något händer att man kan ta sig hem i alla fall. Dessutom kan det ju vara trevligt för den som åker att kunna koppla av och se sig omkring ordentligt. GPS:en läser ju kartan nu för tiden.

Jag tycker att det är roligt att kunna köra andra fordon än vanlig personbil - har även egen mc.

Hälsningar

Marie :mcride:
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Hej!
Manöverkörning som nämdes i något inlägg är bra för båda könen. Vi killar är inte alltid så bra som vi tror och fördomar finns det gott om.
Manöverkörning inom CC är oftast välbesökt, där ordnas speciella träffar varje vår hos många av sektionerna. Det är mest husvagnsfolket som kommer tyvärr men det skulle nog inte vara fel om även husbilsägare var närvarande.
Själv är jag idekläckaren till en träff inom Älvsborgs-sektionen som heter "tjejer med drag" (-89).
På den träffen var det bara tjejerna som hade tillträde till teorisal och manöverbana, killarna fick hålla sig på behörigt avstånd (några km därifrån).
Min fru Ingela var en hejare på att köra manöverbanan och efter första gången körde hon ofta ekipaget. Minns ett klockrent ex när vi var i Linz och vi skulle in på vår plats efter incheckning. Det var lite trångt att passera receptionen och mannen som skulle följa med blev förvånad att det var en kvinna bakom ratten, fick frågan "ska hon köra!". Naturligtvis sa jag.
När hon kom till vår lilla gräsplätt backade hon in klockret till många campinggästande mäns stora förvåning.
Det skulle nog vara bra som nämns i ett av inläggen att ordna en manöverhelg varje vår för avrostning/träning/tips för både kille och tjej alla kategorier. Detta kanske inte bara skulle ske på årsmötet utan mer geografiskt spritt genom landet, då kommer det nog fler.
Det vore kul om vi kunde vara några stycken som kunde fila på detta.
/Bosse
 
Toppen