• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dagbok för husbil, gärna app

4

4 JO

Guest
Det börjar närma sig.
Ni som anmält intresse av att testa har fått en inbjudan i form av en diskussion (pratbubblorna bredvid din avatar i toppen).
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Hade jag vetat att du utveckalade ett kommersiellt system hade jag redan från början sagt att jag inte var intresserad instället för att bli testpilot.
En summa för ett program är helt ok, men tre gånger så mycket som medlemskapet här per år? Jag tror du hsr missuppfattat målgruppen lite.

Personligen avskyr jag prenumerationstjänster, men det är jag det. Det finns väl dom som älskar det.

Verktyget verkar väldigt kompetent, men jag kommer inte att vara intresserad av det..
 
4

4 JO

Guest
Tack ändå för visat intresse.

Du har kanske rätt i att det från början inte var glasklart att det kommer att kosta pengar att använda det jag utvecklat till och från under snart tre år.
Samtidigt så måste jag täcka de kostnader som löpande finns i form av t.ex servrar, olika certifikat för säker kommunikation osv. Dessutom kommer verktyget fortsätta att utvecklas och det finns redan idag planer på kommande funktioner.

Att jämföra abonnemangskostnaden med årsavgiften för Husbilsklubben förstår jag dock inte.
Mitt HBK-avtal med Tele2 t.ex kostar åtskilligt mer per år i så fall.
Men jag köper ditt resonemang med abonnemang, det passar inte alla. Samtidigt är det bra för just den fortsatta utvecklingen då man har en någorlunda hum om vilka intäkter man har.
Så jobbar allt fler som säljer webbaserade tjänster eller appar.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
men en fråga- ALLA ANDRA appar. = gratis eller en liten summa. andra appar 1-2 $, en del kostar som jag har 300 kr och obegränsad uppdatering och nedladdning.
Jag avstår.
tack ändå
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Tack ändå för visat intresse.

Men jag köper ditt resonemang med abonnemang, det passar inte alla. Samtidigt är det bra för just den fortsatta utvecklingen då man har en någorlunda hum om vilka intäkter man har.
Så jobbar allt fler som säljer webbaserade tjänster eller appar.

Om man gör det kommersiellt så köper jag det helt, men jag fick uppfattningen i ditt inledande inlägg att det var ett hobbyprojekt du gjord på lediga stunder. Min missuppfattning kanske.

Min jämförelse med årsavgifter på klubben var bara att belysa att jag tror att kostnaden är för hög i relation för vad man får för denna målgruppen.

Jag prenumerar t.ex på photoshop-sviten i mitt jobb, enbart för att jag inte kan köpa den längre (finns inte den ägandeformen längre om man vill ha dom senaste versionerna). Jag hade mer än gärna köpt den för att slippa fasta kostnader varje månad, utan själv kunnat bestämma vilken version jag vill köpa till vilket pris.

Jag tror helt enkelt att målgruppen som hbk är inte vill abbonera, men men. Jag kan ha fel.
Jag önskar dig lycka till, du verkar vara en driven företagare...
 
4

4 JO

Guest
men en fråga- ALLA ANDRA appar. = gratis eller en liten summa. andra appar 1-2 $, en del kostar som jag har 300 kr och obegränsad uppdatering och nedladdning.
Jag avstår.
tack ändå
Framför allt på gratistjänster och appar så finns det annonser som finansierar utvecklingen vilket inte tilltalar mig personligen.
Jag önskar dig lycka till, du verkar vara en driven företagare...
Tack.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Jag frågade tidigare om någon provat Wowanders resedagbok?
Ingen svarade så jag tolkar det som att ingen provat den.
Nedan en länk till hemsidan som visar lite om den.
Home - Wowanders

//Jan-Olov
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Min dagbok är av enklaste slag, den har jag alltid med mig på våra resor. Inget konstigt alls, bara min telefon med inspelningsmöjlighet. Dag, samt datum och allt annat viktigt och oviktigt pratas in. Vid hemkomsten gås sedan resan igenom igen och skrivs ner på datorn. Inspelningen som sådan sparas ändå, och "avnjutes" i framtiden.
mvh
Fincan
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Vi är alla olika.

Engångskostnad för evig licens kan initialt vara dyrare, i längden billigare, så länge applikationen matchar framtida operativsystem och webbläsare kan det vara att föredra. Om man har tur finns utvecklarna kvar och kan erbjuda en uppgradering mot en avgift.
Abonnemang ger oftast en lägre månadskostnad, i längden högre total kostnad och en flexibilitet att kunna avbryta tjänsten.

Mina Dropbox, Office 365, OneDrive och Icloud är löpande tjänster, andra applikationer är betalda en gång för alltid (fungerar så länge dom kan samspela med ex. hårdvara och os)

Risktagandet är minimalt med abonnemang utan bindningstid.

Som alltid råder marknadskrafterna och köparen väljer att acceptera eller inte, svårare än så är det inte ;)

Personligen kommer jag att köpa eftersom applikationen fyller sina syften och utvecklas, framför allt att det går att föda med uppgifter "på vägen" så att jag slipper efterarbete. Bara att slänga ett öga på hur det har varit, även om det egentligen är lika tråkigt som vid deklarationen när man ser mängden pengar som runnit iväg. Men, men vad är väl en bal på slottet...

/Tommy
 
Toppen