• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bo Hirdelw

HBK Intresserad
Inlägg
6
Kommun
Lyckeby
Hej på er, då har man blivit med husbil då :)
Men jag har problem med varmvatten beredaren, den funkar på 230V men ej på gas.
Det är en gammal "TRUMA BOILER BO" från 1988 så det torde inte vara någon raketforskning kan man tycka,,,

Jag får överhuvudtaget ingen respons när jag slår på strömbrytaren på det lilla manöverreglaget med röd och grön lysdiod, det är helt svart.

På manöverreglaget fungerar både brytare och trimpot, det är uppmätt.
Jag har 12V nere på kortet, över brytaren och ner till elektroniken igen och säkringarna är hela.

Är det någon som känner igen sig?
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Hittade de små spolarna i någon nät butik. Kolla vilken modell du har, och sök på dem. Du kan ju även testa att skifta dem, kan ju vara så att det bara är den ena som är kass. gör den försök till att starta på 12v o gas? hör du om det klickar i dem eller om den försöker tända?

//Freddy
 

Bo Hirdelw

HBK Intresserad
Inlägg
6
Kommun
Lyckeby
Nej det händer ingenting när jag slår till brytaren, inga lysdioder, inga klick och den försöker inte tända men jag har spänning på här och var på kortet. Och som sagt, brytaren och trimpoten fungerar,,,
 
Toppen