• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig utrinning i avloppen

Helenium

HBK Medlem
Inlägg
0
Kommun
Mora
HBK-Nr
21422
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Hobby
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 500T
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Avlopp
Hej, har urdålig avrinning från alla avlopp, dvs diskho, handfat och dusch. Har testat med bikarbonat, salt och ättika + varmvatten utan att något blev bättre. Har även spolat ur avloppstanken. Vad göra?
 
C

chiva

Guest
Hej, jag tycker också att vattnet rinner undan sakta i min husbil jämfört med hemma. Några gånger tar jag trädgårdsslangen och trycker "pistolhandtaget" mot avloppet i vasken eller tvättstället. fullt tryck i trädgårdsslangen, avloppet sväljer undan! Men när jag sedan provar systemet så rinner det lika långsamt som tidigare.

Min Knaus lutar lite framåt, det klena avloppsröret ligger plant i golvet, jag får nog inte bättre resultat.
Prova med trädgårdsslangen då blir det skjuts!!
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
ibemax skrev:
Hej, jag tycker också att vattnet rinner undan sakta i min husbil jämfört med hemma. Några gånger tar jag trädgårdsslangen och trycker "pistolhandtaget" mot avloppet i vasken eller tvättstället. fullt tryck i trädgårdsslangen, avloppet sväljer undan! Men när jag sedan provar systemet så rinner det lika långsamt som tidigare.

Min Knaus lutar lite framåt, det klena avloppsröret ligger plant i golvet, jag får nog inte bättre resultat.
Prova med trädgårdsslangen då blir det skjuts!!

Vi tyckte också att det rann dåligt från diskbänken, men vi märkte att när bilen stod i visst läge så rann vattnet ner fortare än kvickt. Det sade "SLURP". Så nu bryr vi oss inte så mycket. Det verkar bero på hur bilen lutar. I tvättställ och dusch har aldrig varit problem.
 
Toppen