• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig radiomottagning i min zeneca.

Mickael Rosenkvist

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
14575
Medlemskap
2024
Hej
har en burstner 55 med antennen monterad på/vid backspegeln. Har en stereo model Zenec med inbyggd back kamer. Mitt problem är att få in bra radio mottagning, får bara in P1 och P2, verkligen försökt allt. Tacksam för alla råd.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Dålig radio mottagning i min zeneca.

Jag har i alla mina husbilar (5) st fått montera en antenn på höger skärm för att få bra radio. Antenn som ska finnas i backspegeln fungerar inte.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Även jag har valt att montera extra antenn,dock på vänster sida för att unvika att någon går förbi på trottoaren och vandalisrerar.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Dålig radio mottagning i min zeneca.

hej ! ta bort backspegeln sätt dit en riktig antenn som går helst 20 cm ovanför taket ! vill du ändå ha en backspegel medans du lyssnar på radio ? sätt tillbaks den ! :)
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Dålig radio mottagning i min zeneca.

Har du verkligen kontrollerat att du har rätt antennkabel ansluten till radion?

När Fiat levererar bilarna så finns det en original monterad antenn på hytt taket. Den tar husbilstillverkaren bort och klipper kabeln, men man tar inte bort kabeln. På min husbil så hade jag denna kabel på 2m ansluten i radion och hade jätte dålig mottagning. Efter lite letande i instrumentpanelen bakom radion så hittade jag en antenn kabel till. Kopplade in den och sedan fungerade radion.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Dålig radio mottagning i min zeneca.

Antennen sitter inne i sidobackspegeln,det kanske är det som är problemet.
 
Toppen