• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Däckad utomlands

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
904
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Bytte däck på Däckia (göteborg) i Januari
Ni kan nedan läsa mailet jag skickade dem i dag.

"Hej.

2019-01-30 bytte jag däck på min amerikanska husbil i Göteborg. Den väger 6.5t och jag köpte 6st Yokohama vinterdäck som enligt utsago skall fungera åretrunt.

Eftersom bilen är tung och körs mycket i Europa önskade jag även att man byter ventiler i däcken till riktiga stål förstärkta ventiler för tunga fordon. Den **/* i calais på väg till England upptäckte jag på morgonen att ett av de bakre däcken var tomt på luft, Bärgare ringdes ut och han fyllde däcken utan att finna någon orsak.

I går var det inre bakdäcket tomt, bärgare ringdes och han bytte till reservhjulet. I morse så körde jag till en däckfirma , när jag anlände var yttre däcket på andra sidan tomt...

Hittintils har tre av däcken tömt sig själva genom de gamla och delaminerade ventilerna som inte var bytta. Däckfirman jag besökte idag visade mig problemet och har nu bytt tre av de trasiga ventilerna, Jag skall tillbaka på Måndag och göra de övriga däcken då de ej har tid i dag mer än för de akuta reparationerna.

Jag förutsätter att ni står för kostnaden, då ni ej utfört beställt arbete korrekt.
När ni svarar med en mail adress så skickar jag fotodokumentation samt kostnader jag haft pga ert illa utförda arbete."



red.JPG


Får väll se vad de har att säga, om de svarar....


//Freddy
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
fyfan va trist, jag skulle bli tokig (are) ifall jag drabbades av detta.
Jag var med på hela bytet sist jag bytte däck hos min lokala däckhandlare.
Jag ville då ha nya stålventiler då de gamla stålventilerna var 10år, de fick jag också, men så stod jag och granskade montören hela tiden.
 
Toppen