• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DÄCK

F

F.d. 29841

Guest
Hej
Ska köpa nya sommardäck, har "VI" rabatt hon något däckföretag?
Har kollat runt men hittar inget, (OBS vet vilket däck jag ska köpa.)
/Vidhem
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

Kolla på bythjul.com. I många fall ännu billigare än däckonline.

Även Alvén & Ingvarsson brukar vara konkurrenskraftiga.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: DÄCK

Hej
Jo jag har kollat runt på nätet,1277:- var det billigaste M. A. Camping,men jag vill hellre ha en fysisk firma,medans dom finns kvar.
Kommer gå som med affärerna allt försvinner.
/Vidhem
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

Hej
Jo jag har kollat runt på nätet,1277:- var det billigaste M. A. Camping,men jag vill hellre ha en fysisk firma,medans dom finns kvar.
Kommer gå som med affärerna allt försvinner.
/Vidhem

Flera av dem som säljer däck på nätet samarbetar med fysiska firmor.

Som kund kan man då få ett "paketpris" som omfattar montering/balansering.

Denna affärsmodell gör, att även en liten lokal däckfirma kan erbjuda ett mycket stort urval av däck.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: DÄCK

Hej
Jo jag har kollat runt på nätet,1277:- var det billigaste M. A. Camping,men jag vill hellre ha en fysisk firma,medans dom finns kvar.
Kommer gå som med affärerna allt försvinner.
/Vidhem



Vill man betala dubbla priset för däcken så är det ok. Tyvärr skiljer det alldeles för mycket för att inte bry sig om. Köp däcken på nätet till lägsta pris och kolla runt vem som monterar billigast. Räkna med ca 200 kr per däck om du har 16 tum. Däckonline levererar fraktfritt hem till dig. Kan verkligen rekommendera dem. Snabbt och billigt hem till dörren. Bara ett tips i all välmening.

Per
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: DÄCK

Hej, och om man är lite slö :D.
Så kan man i de flesta fall ange den partnern till Däckonline som skall lägga på däcken som leveransadress, och då behöver man inte ens ta i däcken själv, för de ringer när däcken är hemma.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

Vidhem, jag gör alla mina däckaffärer hos Stefan Urbig, granne med bilskroten, kan varmt rekommendera honom.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: DÄCK

Hej igen.
Göran, ja för nu är det dags att ta det lite lugnt på vägarna innan bondens alla möss är i överkörda, för nu verkar det som dom kommer ut .
Peter K har Stefan U en däcksfirma, det viste jag inte. Såg innan jag åkte till Mora att det är en nyöppnad på Mästaregatan 4. Där vi har firman.
Tack Ni andra ska kolla .
/Vidhem
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

Hej igen.
Göran, ja för nu är det dags att ta det lite lugnt på vägarna innan bondens alla möss är i överkörda, för nu verkar det som dom kommer ut .
Peter K har Stefan U en däcksfirma, det viste jag inte. Såg innan jag åkte till Mora att det är en nyöppnad på Mästaregatan 4. Där vi har firman.
Tack Ni andra ska kolla .
/Vidhem

Nej på Industrivägen 3
Urbig

Hälsa från Peter
 
Senast ändrad:

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

För flera år sedan köpte jag mcdäck på däckonline. När jag gjort betalningen såg jag att frakt var pålagd, men köpet var gjort. Något år efter beställde jag till husbilen, nu upptäckte jag att det var fraktfritt fram till sista betalningen, sen lades det på tror 25kr/däck frakt. Trodde var mitt fel provade alla varianter, till slut köpte jag av annan och mejlade dom. Inget svar. I vintras provade jag igen med samma resultat. På Pricerunner och Prisjakt står fraktfritt, mejlade igen, fick svar att priserna förändras från Tyskland, därför tar dom ut denna avgift?!? Inget intresse av att svartmåla dom, räcker för mig att inte själv köpa och påtala varför. Men när jag ser alla rekommendationer... är det bara jag som råkat ut för det? Eller har dom ändrat policy på sista tiden? Prisjakt skulle kontakta dom, kanske tagit skruv?
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

Både ja och nej. Jag kom underfund med att det blir ingen extra frakt om man köper 4 däck men däremot 25:- extra när jag köpte 4+1 däck! Men jag iddes inte bråka med dom!
// Göte J
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: DÄCK

ArTil vad har hänt? har du bytt ID.
Du vet väl ATT vinter husbil då gäller sommar kläder ,Sommar HB, då gäller vinterkläder,året runt.
/Vidhem
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: DÄCK

För flera år sedan köpte jag mcdäck på däckonline. När jag gjort betalningen såg jag att frakt var pålagd, men köpet var gjort. Något år efter beställde jag till husbilen, nu upptäckte jag att det var fraktfritt fram till sista betalningen, sen lades det på tror 25kr/däck frakt. Trodde var mitt fel provade alla varianter, till slut köpte jag av annan och mejlade dom. Inget svar. I vintras provade jag igen med samma resultat. På Pricerunner och Prisjakt står fraktfritt, mejlade igen, fick svar att priserna förändras från Tyskland, därför tar dom ut denna avgift?!? Inget intresse av att svartmåla dom, räcker för mig att inte själv köpa och påtala varför. Men när jag ser alla rekommendationer... är det bara jag som råkat ut för det? Eller har dom ändrat policy på sista tiden? Prisjakt skulle kontakta dom, kanske tagit skruv?



Verkar mycket konstigt. Har köpt av Däckonline i över tio år och ALDRIG betalat frakt. Däremot varierar priserna från dag till dag beroende på eurons kurs mot kronan. Har alltid betalat i förväg med visakort utan problem. Jag har kanske haft tur då. Det går även att ringa till dom. Ps.I höstas köpte jag 4 däck till husbilen fraktfritt och idag 6/3 köpte jag 2 däck till personbilen fraktfritt utan problem av Däckonline. Ds
:yes:

Per
 
Senast redigerad av en moderator:
L

Logitech

Guest
Sv: DÄCK

Hej ! Köp från Däckonline . Mycket billigare! Köpte själv därifrån för några år sedan. Köpte Michelin Agilis Camping. Kononbra däck! Lycka till med däckbytet ! Logitech:applaus:
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: DÄCK

Någon frakt har jag aldrig betalat hos Däckonline det brukar så väldigt tydligt på hemsidan att priset är inkl frakt.
Men för den som inte ännu hunnit beställa sina däck så bjuder jag på en 3% rabattkod, vet inte om det är en engångskod eller om den går att använda flera gånger men det jag vet är att den gäller bara till 13 mars 2015.

PROMO KOD: mnLRtgfkte





Klippt ur deras nyhetsbrev.
"Den bästa tiden att byta däck är nu

Kör du med gamla och slitna däck? Nu är det den bästa tidpunkten att ersätta dem med en ny uppsättning.

Med en extra 3% rabatt kan du köpa bildäck eller komplett hjul & däckpacket - men bara fram till 13.03.2015 och endast så länge lagret räcker.
(Rabatten kan inte kombineras med andra erbjudanden)

PROMO KOD: mnLRtgfkte "
 
Toppen