• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cirkulations pump

E

Ericsson c52

Guest
Hej jag fick nya bilen i februari i år och vi var ute när det var 14 minus och då körde jag på 3an och det var varmt och skönt,pratade med alde i och med att jag har värmeväxlare och då sa han att när man kör kan man höja till 5an för att få bättre värme bak i bilen
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Vi kör med läge 3 och har en extra temperaturgivare så man kan växla mellan ordinarie och denna för att få rätt temp bak i sovrummet vid körning och på natten. Annars kan man sätta på kontinuerlig drift på värmepumpen under körning. Termostaten fram känner ju tyvärr av vanliga kupevärmen och stänger pumpen om man inte har separat givare bak. Den extra tempgivaren finns som tillbehör och levereras med växlande strömbrytare, lång kabel och en bild med soffa/säng som talar om vilken som är inkopplad. Ganska lätt att montera. Alde - Sverige
 
Toppen