• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Check Engine

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Efter som tråden om Check Engine är gammal så provar jag så hä.
På vår resa ner till Holland för ca 2 veckor sedan fick vi problem med "Check Engine"med tillhörande Pling.
Väntade i 3 timmar på bärgning utanför Wilhelmshafen och blev bergad. Nå väl framme på verkstan så hade allt slocknat och motorn gick som vanligt igen, larmet var borta, avläsning av OBD2 så visade det inget lagrat larm alls. Vi fortsatte resan ner till Holland och väl på väg hemåt så utanför Lubeck samma problem. Nå väl jag kröp i 30 till närmaste Citroen verkstad, men tji fick jag de hade datorproblem och kunde inte läsa av OBD2 uttaget. Efter en liten stund hade problemet släppt av sig själv och motorn gick som den skulle. Man kan få spader för mindre. Läste att det kan bero på olika saker när man får larmet "Check Engine".
 
Toppen