• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

cc kontra andra bolag

G

gigge

Guest
Hej.
Jag har en Adriatik 660 SP 2006-mod som snart skall ställas på efter vinteren.
Det har också blivit dags att jämföra försäkringar då huvudförfall er i april.
Har i dag folksam, premie förra året 4300,- Ny premie 2009: ca 5200,-
Har fått en bra offert vad gäller pris från cc-försäkring 3000,-

Men, vet någon om cc täcker något invändigt i bodelen så som skada på pannan,ac,"vitvaror". Jag kan inte hitta något i villkåren. Har inte fått något svar från cc än.

Så en annan historia vad gäller svåra hagelskurar. Nu har ju våran Adriatik förstärkt tak som tål hagelskurar, men jag frågade cc om försäkringen täcker skader på bilen om detta händer och svaret var ja, fast det går heller inte att läsa i villkåren.

Tillbaka till historien; Vi var i Kroatien förra sommaren och på hemvägen blev vi mött av en hagelskur i Österike. Hagel så stora som golfbollar, det hördes ut som någon slängde stenar på taket.
Nej tänkte vi, nu blir det stora skader på bilen, ovädret pågick i ca 10 min.

Vi stannade vid första rastplats för att kolla ev. skador.
Och spänningen när man skulle upp på taket å titta går inte att beskriva.
Inte et märke på vår bil, vilken tur ! ( det var då jag läste mig till om det förstärkte taket
på nyare adria bilar).

Men, vår kompis som körde en 2005 Hobby hade otur, hela taket så ut som h...
Det så ut som någon hade suttit med en kulhammare och slagit överallt.

Han hade cc-föräkring och får nu fixad skadan, men detta var förra året. Nu går det som sagt inte att läsa något om detta i villkåren.

Lite funderingar från min sida bara, jag kommer nog att välja cc- försäkring, men tycker det är lite "luddigt" vad gäller villkåren, det måste väl gå att få ned alla oklarheter( i detta fallet, en stor fördel för cc) i vilkåren, eller ?

Ha en bra dag !!

//Gigge
 

martleifen

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Sala
HBK-Nr
831
Medlemskap
2024
Sv: cc kontra andra bolag

Försäkring
Samma här ska ställa på husbilen den 1/4 har kolla med andra bolag och fick offert från "Dina försäkringar" på 3700:- och cc som jag haft tidigare på 4300.- Då ringde jag upp cc och förklara och då gick dom med 3700 och sa att dom har prisgaranti.

Det här med hagel kolla jag aldrig. Så i dagens läge blev det cc som vanligt sen 4 - 5 år tillbaka.
Martleifen
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: cc kontra andra bolag

Jag hade Insplanet att kolla åt mig (Burstner 530 active 2,3 l Jtd 03a)
Fick en pratsam herre i örat billigaste var 3900 helår :cool:
Ringde då upp mitt bolag Folksam 3500 helår :D
Har haft Folksam ända sedan jag körde moppe:D

Gurra
 
Toppen