• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caro Digital

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Om du har CA modulen i TV-n skall du byta kanal på TV-n inte på Parabol mottagaren.
Hittar du en kanal på Thor växla till AV som Knut säger. Låt då parabolen stå kvar där och gör en kanal sökning på din Tv byt sedan kanal på TV-ninte på parabolen för då söker den på nytt och du är borta.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Du skriver ju tydligt att du skippat boxen och går via TV:n. Ändå missade jag det, själv använder jag fortfarande box. Metoderna för sökning borde vara likartade, men jag kan inte tillvägagångssättet där allt sköts via TV:n.
Jag håller ändå fast vid att Ten-Haafts kanallistor är värdelösa. Jag utgick från en lista, minns inte om den kallades Nordenlista eller liknande, där väldigt många kanaler inte fungerade. Bland boxens menyer letade jag upp och körde ny kanalsökning. Det blev en lång lista med nya kanaler. Sedan var det bara att från den skapa en egen favoritlista med de kanaler jag ville ha och i den ordningen jag önskade. Man kan skapa upp mot tio olika favoritlistor. Jag har en för tyska kanaler via Astra också.
När du kör CA-modul via TV:n antar jag att du ändå måste ha boxen kvar för själva parabolstyrningen. Allt annat, kanalsökningar och listor m.m., sköts sedan via TV:n, eller?
 
Toppen