• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CARO Digital CI

F

F.d. 52927

Guest
Hej!
Finns det någon HBK.are som har kunskap om denna parabol? Parabolen ska automatiskt söka satellit som angetts. Jag har förgäves försökt göra inställningar för att få bild på tv:n, men misslyckats. Får ingen signal. Hjälp…
MVH / jback
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Caro er en mindre og lettere utgave av den mer kjente Oyster og Digital CI er kontrollerboksen med en innebygget tuner med plass til 2 CAModuler hvor en f.eks. kan sette inn en Conax CAM med et Canal Digital kort.

Aller først sørg for at du på TVn kan se menyene til caro, og at det ikke er noen hindringer i retning sør til sørøst. Selv en bjørk på vinteren dreper signalet, og tettere trær blokkerer helt.

Deretter bør du se om du har noe signal på en tysk kanal (Das Erste som orginalt ligger på kanal1) disse er bra sterke i sødre og midtre Sverige.
Så kommer turen til Thor (orginalt kanal 1200 og oppover), finner boksen Thor så er tiden inne for test av nordiske programmer - de fleste er desverre cryptert. Har du et CD kort som virker inne og en Conax CA så prøv om du ser dine svenske kanaler.

Hvis jeg visste hvor langt du kom i denne testrekken så kunne jeg stille en diagnose.

Regner med at Caro er litt liten i nord sverige og trenger klar himmel.

Har selv en Oyster 85 digital CI, men den har dobbel så stor antenne.
 
F

F.d. 52927

Guest
Sv: CARO Digital CI

Hej Knugrone!
Det är jag själv som har lyckats sabotera inställningarna. Jag hade bild på både Astra (Tyska kanaler) och en reklamdel från Viasat. Men i min okunnighet lyckades jag göra någon felinställning . Jag har dock bara försökt när bilen varit parkerad hemma. Det är möjligt att några träd kan vara störande. Bilen ska in på en "gratis" 3 mån. kontroll, frågan är om jag kan få hjälp då? I annat fall får jag söka någon installatör i stockholmstrakten.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

OK, hvis du ikke får hjelp på kontollen så kom tilbake. I verste fall må det lastes opp en ny kanalliste, til dette trenger en en PC med serieport og en enkel kabel. Programvaren og kanallisten kan jeg hjelpe deg med.
Har hjulpet en del brukere med Oyster i mer enn 5 år.:wink:
 
F

F.d. 52927

Guest
Sv: CARO Digital CI

Hej igen!
Har satt in mitt Viasat-kort i boxen och sat. Sirius. Vilken sida av kortet ska vara mot mig och vilket spår ska kortet sättas in i, det yttre eller inre? Har också hört att Viasat-kortet inte går att använda.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

For litt over et år siden kuttet Viasat i Norden ut sit gamle Viacrypt system som fungerte svært bra i Digital CI boksen, nå benytter de NDS som forutsetter en tuner som er bygget spesiellt for Viasat ( Sky sin NDS boks fungerer ikke! ) og som har en innebygget kode som passer sammen med kortet. I korthet et Viasat kort fungerer bare i den tuneren det er levert til.

Skal du ha Viasat i bilen så ta med tuneren fra stua, og koble en kabel fra antenne utgangen på Digital CI boksen til antenn inngang på Viasat boksen.
Nå kan du benytte Caro til å finne Sirius og deretter benytte den andre boksen til kanalene.
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: CARO Digital CI

Hej
Blåser liv i den här tråden igen då jag behöver hjälp av er mångkunninga husbilskolegor.
Jag har precis tagit hem en Knaus 650-07.

På denna sitter det en Caro Digital CI, men jag blir inte klok på den (trots att jag har en Tysk instruktionsbok)
Den lilla display dosan visar symboler som inte finns i intruktionsboken och inget händer med parabolen.

Oftast är det bara 3 st streck, och än vad jag gör så händer inget mer (fjärrkontrollen lyder inte). (bild 1)
Plödsligt om man joxar med knapparna på displaydosan och slår av och på mottagaren med knappen så kan den hoppa igång och visa en lite prick
Trycker man på ON på fjärren så kommer en symbol (bild 2) som sedan följs av något som ser ut som 2E0 (bild 3)
Därefter hoppar den tillbaka till läget med pricken

Nånting är fel det inser jag, men vart och vad ska jag leta ?!

Tacksam för hjälp.... :D
 

Bilagor

  • DSCN1837.JPG
    DSCN1837.JPG
    3,4 MB · Visningar: 20
  • DSCN1847.JPG
    DSCN1847.JPG
    3,4 MB · Visningar: 12
  • DSCN1846.JPG
    DSCN1846.JPG
    3,5 MB · Visningar: 11

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Hei, jeg skal prøve å svare på denne - skulle bare ønsket jeg hadde hvilken versjon det er på firmware i boksen. I 2007 kom et nytt display med 4 siffer, dere har det gamle 3 siffer displayet, så begge generasjoner Digital CI er mulig.

Har dere bilde på TV? i så fall når dere har trykket på PÅ knappen så trykk etter en kort stund på EXIT og deretter på MENU to ganger, i den hovedmenyen dere får opp nå så er det et valg for Innstillinger (Einstellungen) velg denne og trykk OK. Et av valgene er språk, velg dette og se om det er 4 språk eller mange. Er det mange så kan dere nå bytte til svensk. Er det bare 4 så finnes det utgave med norsk og svensk sammen med tysk og engelsk, men det er ofte i Tyskland levert med fransk og hollandsk. Bytte av firmware er ingen heksekunst, men en må ha rett kabel mellom PC og tuner.

Husker ikke status med 3 vannrette streker, men med en prikk er standby.
Tror displayet hos dere står på hodet, dette kan endres i samme meny som språk.

Når dere slår på tuneren starter da antennen å bevege seg?
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: CARO Digital CI

Hejsan
Nej antennen rör sig inte :confused:

Jag ska göra en koll om jag kan få upp menyn, men jag tror det är bara TV's meny jag ser
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: CARO Digital CI

Hej igen
ja nu satte antennen plödligt igång i alla fall, snurrade bra många varv och stannade slutligen pekande lite mer österut jämfört med min canal digital parabol.
Tydligen hittade den något.
Går att stänga av och går snyggt till parkeringsläge och startar man den igen går den direkt till föregående satelit position.

Men jag får bara upp TV'n meny.

Hittade en liten knapp på scart kontakten... vad kan det vara för något ?
 

Bilagor

  • DSCN1851.JPG
    DSCN1851.JPG
    3,6 MB · Visningar: 11

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Jeg tror det er et anlegg fra 2006 i den bilen, det er lettest å se om det er en eller 2 SCART kontakter. Prøv å trekke ut og sette inn igjen kontakten for data til og fra antennen på baksiden av tuneren.

Feilstatus skal komme med en E og 2 siffer i displayet.
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: CARO Digital CI

det är nog något magisk över dig Knut... för nu går den hur bra som helst ;)

Nu får jag in en hel mängd med Tyska kanaler och menyn får jag upp utan problem.
Enligt menyn verkar den vara tillverkad november 2006

så ja då fungerar den väll då..... nu är väll bara frågan hur ni andra gjort för att få nytta av dessa Tyska talrikar med att få in lite svenska kanaler också.

Separat mottagare från Svensk leverantör eller någon form av annan modul för typ Canal digital kort ?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

En Conax CA-modul og et Canal-Digital kort er det som skal til.
Regner med at du bør få oppdatert programvaren og kanallisten i tuneren, det er byttet satellitt for de svenske sendingene siden 2007.

Versjonen av kanallisten ligger på siste kanalplass, velg kanal 1 og trykk på P- så ser du en kort tid hvilken liste som ligger inne.

Du kan laste ned ny programvare for tuneren fra ten Haaft GmbH mobile Satanlagen - husk å få for rett modell tuner! Se på bildene av tunerene. De nye CARO har samme tuner som Oyster, opp til og med 2006 var det forskjellige utgaver av programvaren for disse to anleggene.

Kabelen du trenger er en 9 pin serie han - hun kabel laget som en forlengerkabel (1 til 1). Er det ikke en serieport på PCen så kan en USB-serie konverter brukes, har selv med meg det som trengs for oppgraderinger - men er ikke tilbake i Sverige før i midten av April.
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: CARO Digital CI

tackar

min ser ut som den som finns längst ner på downloadsidan, men jag har ingen PCMCI slot så någon CA modul får jag inte dit... :confused:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Uff, en BR2003 D1000 FTA - Da skulle ikke anlegget bli benevnt CARO Digital CI men bare CARO Digital. Bokstavene CI er hos Ten-Haaft betegnelsen som brukes for tunere med interface for 2 CA-Moduler. Da må en bruke en ekstern tuner for svenske kanaler.
 
F

F.d. 54888

Guest
Sv: CARO Digital CI

Hej

Har netop kjøbt (i Tyskland) en ny CARO Digital CI som jeg modtog inden påske.

Skal nu igang med at montere udstyret.

Da alle manualer er på tysk vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe med gode råd (evt. kopi af monteringsvejledning på engelsk eller svensk/norsk) ) da jeg gerne vil gøre det rigtigt første gang.

Hilsen Johnny
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Det finnes engelsk utgave av dokumentasjonen, men jeg har den ikke på denne pcen - mulig jeg har den på en eldre PC.
 
F

F.d. 17986

Guest
Sv: CARO Digital CI

Har kjøpt en bobil med Caro Digital CI receiver. Så langt jeg har forstått har denne kun Scart kobling mot TV. Jeg har en TV (LED) med kun HDMI inngang.
Noen som har en løsning på dette??
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Finnes det ikke et sett med 3 RC kontakter? En gul for composit video og to for lyd, til disse er det enkelt å finne en overgang fra SCART. Fra SCART som er analog til HDMI som er digital finnes det ikke noen enkel overgang. Det finnes endel elektronikk-bokser som klarer jobben eksempelvis: Amazon.co.uk: SCART TO HDMI V1.3 1080P UPSCALER CONVERTOR: Explore similar items eller noen produkter fra Hdmi till scart TV-tillbehör - Jämför priser pÃ¥ PriceRunner Sverige
 
C

cheetah1

Guest
Sv: CARO Digital CI

Hm, den var ju just inge billigare än Oyster.. Vad skulle det vara för vits med en sån här?
 
Toppen