• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Salon Club Düsseldorf

F

F.d. 50036

Guest
Hej, någon som är bra på Tyska??

Jag anmälde mig till ovan nämnda club för tyska mässan. Min tyska är inte så bra, kan någon förklara mer exakt, vad medför clubbmedlemskapet?

Hälsningar Ånefjord
 

Ollej

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
136
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Salon Club Düsseldorf

Hej på dej,

jag anmälde också mig o. det tar 4-6 veckor sedan får man ett mail med så man kan logga in på klubbens sida antagligen med mer reklam och enl. nedan så får du lite billiggare biljetter t mässan. Biljetter t. mässan gäller även för gratis transport på de allmänna kommunikationerna.

Mässomådet är jätte stort jag åker dit sedan ca 15 år 2 ggr/år på skomässa. Düsseldorfs centrum är mycket trevligt speciellt AltStadt. Förra söndagen var jag där o. då var det 21 grader o. våren var på väg.

Jag har för mej sett att det finns en Stellplatz inte så långt från Altstadt o. vid mässan är det jätte parkeringar o. det går S-tåg till HauptBahnhof. jag har inte varit där med husbil utan jag kör vanlig bil dit.

Är det något speciellt du vill veta ring mej gärna så skall jag försöka hjälpa dej.

Bästa hälsningar.

Olle

PS
[FONT=arial,helvetica] Erwachsene EUR 11[/FONT]
[FONT=arial,helvetica] 2-Tages Karten EUR 17
Clubmitglieder:
Tageskarten 7,50 EUR
2-Tages Karten 14,00 EUR
Några länkar över mässan, Du kanske redan sett dessa :
[/FONT]http://www.messe-duesseldorf.de/md/pdf/map_parking_uc.pdf
[FONT=arial,helvetica]
[/FONT]http://www.messe-duesseldorf.de/caravan/pdf/hallen2006d.pdf

http://www.messe-duesseldorf.de/md/pdf/map_public_transport_uc.pdf
[FONT=arial,helvetica]

[/FONT]
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Salon Club Düsseldorf

Hej alla!
Tråden har varit uppe förut,men kort kan säga att medlemskap innebär rabatt på parkeringsavgiften samt inträde.Du kan gå in på www.caravan-salon-club.de såhittar du massor av rabatter.
Mvh Anders.B
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Caravan Salon Club Düsseldorf

Tack för svar. Målet är att komma dit i år, vi har pratat om det under många år så det skall bli kul.

Ha det gott mvh Torbjörn Ånefjord:wink:
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Salon Club Düsseldorf

Hej Torbjörn!
Om du går in på klubbens hemsida och sök på Düsseldorf så ser du vilka i klubben som ämnar åka dit.Det skall bli jättekul om det blir många.:yes:
Ha det Anders.B
 
Toppen