• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Eskilstuna

andyochkerstin

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
18231
Medlemskap
2024
köpte en husbil på caravan senare när vi rullade ut markisen var den möglig men dom säger att inte garantin gäller för markiser..
är det fler som råkat ut för det hos andra husbilsförsäljare ?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
köpte en husbil på caravan senare när vi rullade ut markisen var den möglig men dom säger att inte garantin gäller för markiser..
är det fler som råkat ut för det hos andra husbilsförsäljare ?

Det låter verkligen konstigt. Även om bilen köptes som begagnad så måste man kunna anta att fasta installationer är i bruksskick. Värme, vatten, avlopp, laddning mm skall fungera om inte annat anges. Så även med en fast monterad markis. Hur möglig är den? Går det att renovera den eller måste duken bytas? Prova att prata med säljaren igen och säg att ni räknade med att den var okey.
 

andyochkerstin

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
18231
Medlemskap
2024
har tvättat markisen med mögeltvätt som jag fick av caravan !
det mesta går bort men det finns ju fortfarande kvar svarta mögel porer på markisen
så det är ju inte trevligt att använda den så man måste nog byta den
ska lämna in husbilen för en del andra garantibitar i morgon, framdäcken sliter snett,
motorn stannar när man kör på farthållaren ock bromsar, vindrutetorkarna är trasiga,
markisen förutom mögel är trasig på 2 ställen som dom tydligen bara ska tejpa ihop,
vattenpumpen låter som en köttkvarn när man spolar, backvarnare fungerar inte som den ska
den låter fast det inte finns några hinder i bland.
man kan ju undra om dom inte går igenom bilarna dom säljer
ska fråga igen om dom inte ska byta ut markisen men jag tvivlar
 
F

F.d. 58689

Guest
Hej! Vilken maximal otur ni haft. Jag köpte min husbil där för ganska exakt ett år sedan och de har varit MYCKET tillmötesgående. När garantitiden gått ut, la fjärrnyckeln av och på den modellen är det inte bara att byta batteri. Hela nyckelhuvudet ska bytas och kodas om, till en nätt kostnad av 3.500kr, vilket Caravan i Eskilstuna betalade utan knot. Trots att garantitiden, som sagt, gått ut.
När jag hämtade husbilen gicks alla detaljer igenom med en verkstadskille innan köpet slutfördes, så även markisens funktion. Gjordes det inte med er, för då borde ju både mögel och skador på markisen upptäckts, liksom trasiga vindrutetorkare m m? Med så många fel borde köpet annulleras.
 

andyochkerstin

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
18231
Medlemskap
2024
ja vist visade verkstadskillen hur värmaren funkade sen sa han eftersom vi hade haft husbil innan så vet vi hur resten fungerar så inte kollade vi markisen och det övriga så tydligen viste han väll om markisen heller hur
kan man tänka
 
Toppen