• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

caravan club försäkring

etlam

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
1677
Medlemskap
2024
:confused: Jag fick ett erbjudande från caravan club eftersom jag har min husbilsförsäkring där. Om jag skaffade tillägget husbil plus kunde jag teckna en hemförsäkring där det bl.a ingick 90 dagars reseförsäkring. Eftersom jag ibland är borta över vintern lät det intressant. Jag ringde idag upp caravan club för mera information och då fanns inte längre detta erbjudande. Nu var det 45 dagars reseförsäkring som alla andra försäkringsbolag har. Jag förstår inte vad caravan clubs försäkring håller på med. Jag har försäkringen i Länsförsäkringar och där hat man gjort vissa förbättringar som inte alls fanns hos c.c:s försäkring.
Är det någon mer som har fått erbjudandet?
Etlam
 

Krister 820

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
820
Medlemskap
2024
Sv: caravan club försäkring

Jag har gjort upp med CC:s försäkringsbolag att teckna hemförsäkring där från sept. 2010. Blivit lovad 90 dagars reseförsäkring. Det är därför jag byter från Länsförsäkringar till CC:s försäkringsbolag. Kommer att kolla extra noga så att det stämmer det dom lovat. Tack för informationen.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: caravan club försäkring

Jag blir så trött...... försäkringsbolag.....assförsäkringar.....90 dagars hemförsäkring....
en djungel nästan omöjlig att hålla koll på. Oändliga köer i telefon.......
Kan ingen leverera en produkt vi vill ha........ Jämn standard alla lika dåliga.....
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: caravan club försäkring

Sharky;

Det är ju detta som HBK-försäkringen hos Folksam skall råda bot på. Meningen är att det skall bli/vara det bästa alternativet för oss husbilsägare om den inte redan är det.
 
F

F.d. 29752

Guest
Sv: caravan club försäkring

Vi har vår villa/hemförsäkring i Salus Ansvar med 45 dagars reseförsäkring. När vi ser att de 45 dagarna tar slut ringer vi bara vår kontaktman på försäkringsbolaget och förlänger reseförsäkringen för det facila priset av 315 kronor per person och månad. Då försäkringen betalas per autogiro blir den gällande omedelbart. Reseförsäkringen kan förlängas flera gånger.

mvh
Pehr
 
F

F.d. 29781

Guest
Sv: caravan club försäkring

Kolla i senaste nummret av "Husbilen Test", där man jämför priser och villkor på ett antal husbilsförsäkringar.
 
Toppen