• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club Försäkring

F

F.d. 1471

Guest
Ni som har Caravan club Försäkring och som har ställt på era husbilar nu i april, har ni kollat att försäkringen ändrats från garage till full försäkring. Jag har väntat i 14 dagar på premien men ingen fått så jag gick in på CC hemsida för att kolla "Mina försäkringar" och döm om min förvåning. Jag hade fortfarande garageförsäkring. Ringer då CC-Försäkringar och fick veta att de var lite försenade. Jag har även skrivit till CC för att beklaga att det som ska ske automatiskt inte skett. Jag beklagade mig också över att det i höstas tog mer än tre veckor att få tillbaka överskjutande premie vid ändring till garageförsäkring. Dessutom ändrar man försäkringsnummer och huvudförfallodag varje gång man gör en ändring i försäkringen. Verkar luddigt.
 
F

F.d. 29751

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag har haft mycket problem med denna försäkring.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

berätta Lappen vilka problem har du haft?
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag har försökt få min påställda husbil helförsäkrad via cc i ca 1 vecka. Det är något fel i deras överföring till bilregistret säger dom. Efter senaste samtalet idag hävdar dom att allt är ok. (så har de sagt två gånger tidigare.) Jag hoppas att det stämmer. Premien är lägre och maskinskadevillkoren bra men kan man inte få igång försäkringen så är det ingen nytta med fördelarna.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

se till att du får en skriftlig bekräftelse så är detju deras problem med CBR
 
F

F.d. 29751

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag har haft mycket problem med denna försäkring.

Jag bytte försäkring och höll aldrig bli av med Caravan Clubs försäkring fick betala dubbla försäkring en lång tid innan jag fick rättelse. Nu var det inte försäkringen som sådan som var felet utan en inkompetent handläggare. Och det roliga " om man kan se roligt i det " var att det var samma handläggare som administrerade båda berörda försäkringarna.
 
F

F.d. 6469

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag har inte haft några problem att ställa på min bil. Allt fungerade smärtfritt.
Niclas
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

För ewr som också haft problem av olika slag med CC-försäkring kan jag nämna att jag skrivit till Caravan Club som har avtal med CC-försäkringar om att det finns kunder som inte är nöjda med hur vi hanteras. Är det fler som vill uppmärksamma CC så skriv till dem.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Samma här inga problem vid påställning
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej!

Jag har en fråga? och de är varför pratas det om CC försäkring? varför har inte HBK en klubbförsäkring? Jag tycker att vi borde ha en egen försäkring i HBK, tycker att det är lite fel att vi ska behöva var med i annan klubb för att ha en klubbförsäkring till våra bilar.

Borde vara så att en klubb med bara husbilar verkligen kan skräddarsy en klubbförsäkring som passar våra behov. CC i all ära med där kan jag tänka att man sätter största vikt på husvagnar. De ska vi nog ha klart för oss att husvagnar är ju deras röda tråd, att det har blivit husbilar också på senare år, tror jag ändå att husvagn är nr 1 för dom.

Borde inte vi ha en egen försäkring?? kanske de är så att vi ska ha en försäkrings ansvarig i styrlsen?

/Gunnar
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej!

Eftersom jag håller på att registrera upp vår bil så har jag varit på Länsförsäkringar där vi nu är försäkrade, de har i nuläget en mycket stelbent gradering, och igår ringde en kvinna som hade läst mitt e-mail. Hon berättade att hon hade tagit till sig vad jag skrivit och förstod att de behövde förändra sina inställningar till just husbilar.
Hon berättade att hon inom kort skulle på ett riksövergripande möte inom Länsförsäkringar Sverige och skulle ta med sig mina funderingar. Jag har också skickat över delar av de uppgifter som kommit upp om den stora ökningen av just husbilar och hon förstod att detta var en starkt växande grupp.
Kanske skulle någon representant från HBK:s ledning skriva en skrivelse och se om vi kan få en förmånlig försäkring för våra medlemmar.
Kvinnan som ringde mig och som jag tyvärr tappat namnet på lovade att ringa åter till mig och ge feedbak.
Kjelle
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag vill också vittna om att CC-försäkringen i alla avseenden fungerat perfekt, såväl vid av- som påställning och kreditering av överskjutande pengar från avställningsförsäkringen.

För andra året i rad har jag för ordningens skull inhämtat offert från Länsförsäkringar, där vi har andra försäkringar men ännu en gång fått ett bud i storleksordningen 14.000 kr !!!!! De envisas med att jag har tung lastbil och inte någon pb II med totalvikten 4000 kg. Jag har ännu en gång sagt, att de är vilse i valsen och inte har förstått det här.

Till både Gunnar Nilsson och Annmari och Kjell, som föreslår att styrelsen borde aktivera sig i denna fråga, så vill jag påminna om de reaktioner som brukar komma från såväl styrelse, web-red som en hel del medlemmar när den sortens önskemål kommer, nämligen:

"jaså, om du tycker det, så gör det själv, styrelsen kan ju inte göra allt!!"
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej Allis!

jag tycker att detta är en så stor sak för en klubb att förhandla med försäkringsbolag att det ska till ett styrelsebeslut på det, men om styrelsen vill att någon tar tag idet så är det en sak. Vi ska ha klart för oss att vi är tydligen uppe i 2000 medlemmar nu så vi är ingen liten kundgrupp!

Men om styrelsen vill att någon tar i detta så kan dom höra av sig när man tagit beslutet.

/Gunnar
 
F

F.d. 25022

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej Gunnar, ett mycket bra förslag att HBKs styrelse tar tag i detta. Lämpligen på kommande årsmöte.
Har själv CC- försäkring, fick flera bud från CC, innan försäkringen blev rätt. POANI 618.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej Gunnar Nilsson.

Du har så rätt i din frågeställning, men efter att föjt och deltagit i debatterna här i chattforumet så är det nog rätt avlägset att klubben ska engagera sig i ex.vis försäkringsfrågor.

Sorry, men så är nog verkligheten idag. I morgon ser det kanske helt annorlunda ut för husbilsägarna...

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag håller med dig helt och hållet, Gunnar, men så länge Caravan Club försäkringar / Codan erbjuder så vettiga villkor som dom gör, så funkar det ju ändå. Det skulle förvåna mig om de inte står sig väl vid de hårdaste jämförelser med andra bolag.

Dom har inte längre, vilket många ändå vill antyda, någon lägre prioritering av husbilar.

Men - inga träd växer upp i himlen. Man får kolla varje år.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Se min jämförelse, den visar också att för just mig, så verkar det vara CC som gäller.
Har dock ställt en fråga till dem. Det står i villkoren att jag inte får låna ut husbilen mot betalning.
Det tänkte jag göra till en arbetskollega, så det skall bli intressant att se vad de svarar (om de gör det)
Inlägg # 46 http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/151734
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Med anledning av uthyrning mot ersättning...har du kollat vad skatteverket tycker? Tycker dom att du tjänar pengar är det verksamhet om jag inte missförstått allt. Tjänar man pengar på uthyrning gäller inte försäkring för privatpersoner och då är vi i en helt annan försäkringskatergori. Det kan finnas undantag men alla bolag och allra helst dom som har låga premier kalkylerar inte in den förhöjda risken med uthyrning. Det är egna tankar men jag kan ha helt fel...lycka till
 
J

Jarn

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Att hyra ut som verksamhet är ju en sak, men att låna ut mot ersättning till en bekant är ju i mina ögon helt skilda saker.
Att han har bilen i två - tre veckor o kör 2 - 300 mil och sedan ersätter mig för värdeminskning och skatt o försäkringskostnader det tycker jag inte är större skillnad ur försäkringssynpunkt än om jag själv bekostat det.
Andra försäkringsbolag tycker inte heller det är något konstigt eller ovanligt.

Det som är mer konstigt är att CC försäkring inte svarar mig på min fråga. Jag vill ju ha det i klartext för att inte deras luddiga text skall misstolkas.
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag vill också vittna om att CC-försäkringen i alla avseenden fungerat perfekt, såväl vid av- som påställning och kreditering av överskjutande pengar från avställningsförsäkringen.

För andra året i rad har jag för ordningens skull inhämtat offert från Länsförsäkringar, där vi har andra försäkringar men ännu en gång fått ett bud i storleksordningen 14.000 kr !!!!! De envisas med att jag har tung lastbil och inte någon pb II med totalvikten 4000 kg. Jag har ännu en gång sagt, att de är vilse i valsen och inte har förstått det här.

Till både Gunnar Nilsson och Annmari och Kjell, som föreslår att styrelsen borde aktivera sig i denna fråga, så vill jag påminna om de reaktioner som brukar komma från såväl styrelse, web-red som en hel del medlemmar när den sortens önskemål kommer, nämligen:

"jaså, om du tycker det, så gör det själv, styrelsen kan ju inte göra allt!!"

Hej!
Jag förstår inte vad det är för pris du fått för det är just en bil över 3500 kg jag talat med dem om och priset jag fick var mindre än 8000kr helförsäkring 3000kr självrisk, men jag tyckte även detta var för mycket därför agerade jag. Jag har även som jag skrivit själv agerat i frågan men tycker ändå att det vore bra om vi kom med ett gemensamt önskelmål om ett bud gällande husbilar. Det är som du säger dåliga kunskaper som ger de dåliga svaren.
Kjelle
 
Toppen