• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Canal Digital

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Jag har depositionskort från Canal Digital. De fria kanalerna fungerade i slutet av april men när jag skulle använda TV:n i somras fungerade de inte. Jag hittar satelliten men när jag väljer in kanalerna får jag felmeddelandet ingen signal. Vid kontakt med Canal Digital helpdesk testade vi ett antal åtgärder utan resultat. Eftersom vi använder TV:n endast några dagar per år så har jag inte gått vidare med felsökningen.

Leif Torså
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Mottagning av SVT kräver en HD-mottagare.
Leta rätt på satelliten Thor6 och gör en "Blindsökning"
Du får då samtliga kanaler på den satelliten, bl.a. SVT.
Så gjorde jag.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Ibland fungerar inte ens "blindsökning" då får du lägga till transpondrar manuellt.

SVT1 o SVT2 HD 11216 Vertikal och SR 25000

Samt även 11421 Horisontal och SR 25000
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hej holmsten!! Vad har du för anläggning? Om du har Oyster, så finns lösningen här på HBK!! Gå in på FILER. Ladda ner och följ instruktionerna!!
M.V.H. Jack43
 

Segla IF

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
17361
Medlemskap
2024
I slutet av maj ändrade SVT frekvenser för sina sändningar när man gick över till HD-kvalitet. Sändningar via lokala stationer kunde ses enligt gamla analoga standarden ytterligare en månad. I midsommartid upphörde även dessa sändningar. Har själv en Oyster och box utan HD-mottagning. Hade dock en nyare TV med HD-mottagare och kortplats för CA-modul med Canal Digitals kort för fria kanaler. Fick dra en antennkabel från mottagarens SAT-out till TV:ns SAT-in. Sen gick det bra att göra kanalsökning och få in kanalerna.
 
S

Sören-6830

Guest
Sedan knappt ett år har vi depositionskort från Canal Digital, innan dess hade vi ett tvillingkort därifrån. När vi hade detta blev vi erbjudna att få en ny box från CD. Den har blivit liggande, tänkte själv försöka byta ut Oysters så småningom. Den är tämligen, från fabriken, väl inbyggd så jag drog mig för jobbet, är väl ungefär att beteckna som tekniskt ointresserad analfabet dessutom. I våras slutade CD att fungera efter att vi en tid kunnat se endast TV1 och 2, gick inte att se en enda kanal på TV:n.
Därför har vi nöjt oss med playkanalerna. När vi för några veckor sedan åkte söderut lade jag in den nya boxen i bilen och kontaktade verkstaden hos fabriken i Polch och kollade om de hade tid att hjälpa mig. Ett par dagar senare befann vi oss där och verkstaden (Stefan Ternes) förklarade att man inte kan byta ut Oysterboxen utan den nya boxen skulle monteras parallellt.
Detta gjordes på ett par timmar, dessutom dög inte den gamla TV:n utan måste bytas till en HD:variant. Stefan Ternes fixade en något begagnad för ett mycket facilt pris, totalkostnaden för jobbet och den nya HD-TV:n blev knappt 4000:-.
Till min häpnad kan jag nu se de kanaler vi har i vårt hemabonnemang + vissa, bl a CMore Golf, som vi inte har i hemmautbudet. Ljudet från TV:n kopplade de dessutom till radion så ljudet blev några divisioner bättre (som standard är bra högtalare monterade i Arton).
Måste ge N+B en stor eloge för att kunna fixa detta med mycket kort varsel till en rimligt kostnad.
 

Sayonara

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Orust
HBK-Nr
18228
Medlemskap
2024
Ja, kanal 1 och 2, försvann i och med de bytte frekvens och kanalerna blev HD, i juni månad, ringde deras support de kunde inte lösa problemet, så de rådde mej att säga upp abbonnemanget
 

Segla IF

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
17361
Medlemskap
2024
Hej JohanL
Vi hade haft inbrott i husbilen och då försvann en av TV-apparaterna. Verkstaden satte in en LTC 19" med DVB-T2/S2 och DVD-spelare. Jag tror inte den är så dyr. Ingen topp-TV men bättre bild än den gamla. Framförallt hade den HD-mottagare och kortplats.
 
Toppen