• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Canal digital och Wavefield

Valkyrie

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
20659
Medlemskap
2024
I helgen saknades SVT 1 och SVT 2 i vårt utbud. Canal digitals råd var att göra en fabriksåterställning av boxen (en Wavefield). Efter återställningen saknas nu de flesta kanaler och CD har inte varit till någon hjälp. Efter flera timmars "hackande" undrar jag om det finns någon här som vet vilka inställningar jag skall ha i boxen. Alla inställningar i boxen försvann vid fabriksåterställningen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Finnes det et menypunkt for kanalsøk, bruk dette og se om kanalene dukker opp igjen. Noen av CD sine bokser gjør en kanalsøk når de starter opp etter en restart, men om din ikke gjorde dette så blir det veldig lite å finne. Men uansett med parabol så sørg for fri sikt mot sør, spesiellt når du kjører en kanalsøk.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Har en wavefield där SVT försvann. Satellit Thor. På fjärrkontrollen tryck menu sedan på blå knappen för inställningar stega ned till kanalsökning välj sökläge Canal Digital därefter stega ned till Starta sökning. Lycka till
 

Valkyrie

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
20659
Medlemskap
2024
Under "Sökmetod" har jag tre val:
"Alla kanaler"
"Fria kanaler" och
"Tv-kanaler".

"Canal digital" är inte val jag kan göra. Att mitt kort fungerar vet jag då CDs kundtjänst kan se när jag tar ur kortet. Jag får också ett felmeddelande när jag tar ur kortet.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
De kanaler du pratar om har fått ny frekvens 27 maj försvann på min alden lagt in dem manuellt vilket är enklast för mig.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Under "Sökmetod" har jag tre val:
"Alla kanaler"
"Fria kanaler" och
"Tv-kanaler".

"Canal digital" är inte val jag kan göra. Att mitt kort fungerar vet jag då CDs kundtjänst kan se när jag tar ur kortet. Jag får också ett felmeddelande när jag tar ur kortet.

Valet Canal digital finns under kanalsökning, sökläge, ej under sökmetod
 

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
Jag fick göra manuell sökning på de frekvenser som anges på Telenor satellit, följ länken som egonh lagt in ovan.
Automatisk sökning kommer ge träffar på flera frekvenser, för damma ”TV kanal”. Osäkert vilka som går att se med CD kort.
De frekvenser som anges för respektive TV kanal på ”telenorsat.com” fungerar.
 

Valkyrie

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
20659
Medlemskap
2024
De kanaler jag abonnerar på ligger på en olika frekvenser. Skall jag söka på de olika frekvenserna? Men försvinner inte tidigare sökning då? Jag har också fått rådet att söka på "Canal digital" men varken under "Sökmetod" eller under "Kanalsökning" kan jag göra det valet. Under "Kanalsökning" kan jag välja "Automatisk" eller "Manuell".
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Jag gjorde i inställningar systemåterställning återställ kanaldata innan jag gjorde kanalsökning.
 
Toppen