• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

F

F.d. 8036

Guest
Sv: Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

Kortet finns naturligtvis till för att generera pengar till SCR. Jag har försökt hitta någon uppgift om hur många årsmärken som säljs varje år men inte lyckats.

Men för varje 100.000 märken genereras i år 12,5 miljon kronor.

Bra intiativ AndersW,
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

SCR verkar vara en splittrad organisation.

Enligt websidorna förekommer man fortfarande i Uddevalla, trots att man lokaliserat om sig till Göteborg.

ds
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

Har hittat följande på SCR's hemsida

Marknadsföringen består huvudsakligen av kataloger på 3 språk, upplaga 1.300.000, förmånskortet Camping Card Scandinavia med 1.778.000 registrerade familjer, medverkan på ca. 20 europeiska mässor samt webplatserna www.camping.se - Camping - SE och www.stuga.nu.

1.778.000 registrerade familjer måste ju vara detsamma som antalet utfärdade kort och det gånger 125 kronor blir den nätta summan av drygt 222 miljoner. Nu är det ju naturligtvis inte så många som löser årsmärket för antagligen har man använt siffran för antalet utfärdade kort istället för utfärdade årsmärken för det blir ju en högre siffra som ser bättre ut. Antalet sålda årsmärken hade ju varit mera rättvisande om hur många som faktiskt använder det.
Nåväl om det så bara är hälften är det i alla fall 111 miljoner och det är ju inte dåligt det heller - om året!!!




 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

Jag kan redan säga..av mig får dom inga 125:- så deras beräkningar stämmer inte:wink:
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

Skipper.

Låter otroligt med så många utfärdade kort.

Skulle vara intressant att veta hur många som självmant valt kortet.
Många är ju numera tvångsansluta via CC.

Och en avsevärd del är sannolikt kortinnehavare som inte kunde välja bort kortet, i samband med besöket på campingen.

Intressant att man anser att det bara är familjer - finns det inga singlar som innehar campingkort, kan man undra.

Familjer låter väl bättre i statistiken....

Vi måste nog reducera intäkten på klistermärket med 20% eftersom 25 spänn har tillkommit som moms.

Men många sekiner blir det, ändå.
I min enfald trodde jag att vi har någon form av nationell organisation som marknadsför Svensk turism - bla camping utomlands, men SCR önskar nog att iklä sig myndighetskostymen och föra talan för (hela?) campingSverige. Eller kanske mindre än 50%, eftersom anslutningen minskar succesivt.
DS

ps

skulle vara intressant att erhålla ett genmäle från SCR ang. vår kverulans.
För nog borde man väl titta in på HBK emellanåt. Åtminstone av ren nyfikenhet.
Eller skall tystnaden tolkas som ett erkännade av våra inlägg ?


ds
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

Hejsan!
Visst fins det singlar.En av dom är undertecknad:)
Mvh/Zlatko
 
Senast redigerad av en moderator:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Campingplatser på Lantmäteriverkets kartor

AndersW!
Du har verkligen rört om i "auktorisationsgrytan"!
I nr 7-2007 av tidningen Husvagn & Camping finns dels en ledare på sidan 2 och sedan en artikel på sidan 12 som på ditt initiativ tar upp den osunda konkurrensen mellan SCR-campingar och F-campingar.
Kartor kommer att kompletteras.
Grundligt och sakligt jobbar du och får resultat som inte bara gynnar HBK utan hela mobila-fritidsrörelsen.
Det står inte i artikeln att du är medlem i HBK, men vi vet det och är stolta över det!
 
Toppen