• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

camper- Assist

F

F.d. 29841

Guest
Hej
Fick detta erbjudande med posten idag, gällande Falck pris 596 :- gäller ett år.
Är det någon "här" som har eller haft denna "service" och sett om den fungerar.(Haft nytta av den)
/Vidhem
 
F

F.d. 50043

Guest
Sv: camper- Assist

Har råkat ut för bl a. punktering. På 1,5 tim var jag på gång igen. sedan har jag krockat i Varberg, det var inga problem då heller, de bogserade bilen till en verkstad, det gick på ett par timmar. Kommer även i fortsättningen att utnyttja dom.
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: camper- Assist

Hej!
Vi har Falck men har inte behövt att anlita dom ännu. Jag tror att det är en bra "försäkring".
 
F

F.d. 53087

Guest
Sv: camper- Assist

Tjena.
Jag har också camper assist men ännu inte behövt använda den,Göran o Lena,när ni fick punktering hade ni reservhjul med er eller lagade dom på plats så att säga.
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: camper- Assist

Jag har också den försäkringen jag tror att har du ingen reserv
med dig så bärgar dom till närmaste däckverkstad så får du
hjälp att byta eller laga ditt däck givetvis får du betala däck
reparationen själv.
Markko. :cat::msn_cat:
 
F

F.d. 8987

Guest
Sv: camper- Assist

Vi har Falck Camper Assist och de kom direkt med en jättebärgare i sydtyskland när vi hade startproblem. Hade de inte fått igång oss hade de tagit med oss till en verkstad.
Torbjörn
 
F

F.d. 50043

Guest
Sv: camper- Assist

Hade med hjul, men det satt väldigt fast, så jag fick inte ned det. men han kröp under bilen, det gick på ett par minuter bara.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: camper- Assist

Läs mycket noga vad som står i erbjudandet. Även det finstilta.

Har läst någonstans, kommer tyvärr inte på var, att det finns bluffakturor som har skickats ut.(just med namnet Falck) Sedan skall det stå på baksidan att det är frågan om ett erbjudande.

(Håller själv på att undersöka olika alternativ, Caravan ligger bäst till hittills, 395.- för vägassistans.)

Det var på Dagens industri någonstans, men det var tydligen så att någon hade fått ett "erbjudande" fast det hela var utformat som en faktura. Erbjudandet kunde man tydligen läsa om bland det finstilta på andra sidan.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: camper- Assist

Hej Decker
Det jag fick var ingen faktura utan endast ett erbjudande att teckna denna försäkring (CAMPER-ASSIST) har kollat på deras hemsida samt tel nr: och det stämmer.
tack ändå.
MVH
Vidhem
 
F

F.d. 25021

Guest
Sv: camper- Assist

Vi har Vägassistans via Caravan Clubs försäkring. Har dock inte behövt utnyttja den ännu. Viktigt att kolla att assistansen gäller även tyngre bilar över 3500kg, det gör inte alla försäkringar.

/Jari
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: camper- Assist

Vi har "Vägassistans" genom SCR (Codan Forsikring A/S) Vi har använt dom en gång och det var för en punktering. Ringde ett samtal till SCR och innan vi hade hunnit koka kaffe stod det en "jättebärgningsbil" med kran utanför. Vi trodde att bärgaren skulle lyfta upp husbilen på flaket och transportera oss till en däckverkstad. Så blev inte fallet. Eftersom vi hade reservhjul med oss slapp vi det. Reservhjulet sitter inklämt vid bakaxeln och kräver att man är byggd som en galoppryttare (liten och tunn) för att komma under bilen. För att göra en lång historia kort, så fixade killen som kom, hjulbytet lätt som en plätt. Allt med ett gott humör! En underskrift på ett papper och vi var körandes igen. Med andra ord "Vägassistans" är värt pengarna många gånger om när olyckan är framme!
Hälsn.......Ce-eN !
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: camper- Assist

Vi har "Vägassistans" genom SCR (Codan Forsikring A/S) Vi har använt dom en gång och det var för en punktering. Ringde ett samtal till SCR och innan vi hade hunnit koka kaffe stod det en "jättebärgningsbil" med kran utanför. Vi trodde att bärgaren skulle lyfta upp husbilen på flaket och transportera oss till en däckverkstad. Så blev inte fallet. Eftersom vi hade reservhjul med oss slapp vi det. Reservhjulet sitter inklämt vid bakaxeln och kräver att man är byggd som en galoppryttare (liten och tunn) för att komma under bilen. För att göra en lång historia kort, så fixade killen som kom, hjulbytet lätt som en plätt. Allt med ett gott humör! En underskrift på ett papper och vi var körandes igen. Med andra ord "Vägassistans" är värt pengarna många gånger om när olyckan är framme!
Hälsn.......Ce-eN !

Hej!
Vi ´har tecknat samma försäkring till vår nya husbil men hoppas att vi slipper bruka den!!!

Kjelle
 
Toppen