• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

C 25 med 28000 mil på mätaren

F

F.d. 51994

Guest
Hej ! skulle behöva lite åsikter om detta , ska titta på en C25a pilot1990 med diesel 2.5 utan turbo som har gått 28000 mil priset är satt till 69900 sek så jag undrar om det är vettigt att köpa om den i övrigt är i bra skick
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Motoren skulle ikke være noe problem, får sitere en dieselmotor spesialist - kjedelig motor den går gjerne en million kilometer med regelmessige oljeskift og filterskift. Hadde motoren i en Peugeot personbil, han vurderte at bilen var utslitt lenge før motoren. Sjekk rammen for rust og påbygget for fukt, er dette ok så er det et bra kjøp.
 

gerward

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Göteborg
Håller helt med, en diesel mår bra att rulla och det är ju egentligen bara 1000 mil per år så inte så farligt alls. Är ett lätt lasbilschasssi med enkla montorer, är kamkedja i den (kan ju vara värt att kolla vad bytesintervallet är på den, skulle kunna vara 30000 tex, men ingen aning).

Annars säger jag är den fin i vrigt så hade inte miltalet skrämt mig alls.

//A
 

piloten 1

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Grästorp
HBK-Nr
1564
Medlemskap
2024
Hej! Om det är en C25 (citroen) är det väl en motor med kamrem 2.5 l u25/661. den motorn brukar även
sitta i peugeot J5 enligt autodata har XD3P peugeotmotorn (kamkedja) monterats i några J5.
 
Toppen