• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta till större batterikapacitet i Iphone

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Jag ska byta batteri i min Iphone 5S.
Hitta ett på Ebay som har ca 70 % större kapacitet.
Någon här som har erfarenhet av batterier till Iphone som inte är original?
Eller är det utkastade pengar?
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Jag ska byta batteri i min Iphone 5S.
Hitta ett på Ebay som har ca 70 % större kapacitet.
Någon här som har erfarenhet av batterier till Iphone som inte är original?
Eller är det utkastade pengar?
Har du inte läst om i tidningar och sett på TV om bränder i telefoner, howerboards osv?

Byt aldrig till annat än original och då menar jag byt bara på Apple!
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Jag har bytt batteri på en iPhone 5S för 2-3 år sedan. Köpte batteriet från teknikdelar.se Telefonen blev som ny och funkar bra fortfarande. Har precis bytt batteri på en iPhone 6S nu. Samma batterileverantör och även den iphonen blev som ny. Återstår att se hur länge den funkar men jag har ingen anledning att tro att batteriet är sämre än orginalbatteriet. Bytte även på ett par gamla iPhone 4 lurar för några år sedan. Då beställde jag batterierna från aliexpress (kina). Även dessa telefoner fick nytt långt liv.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Jag har bytt batteri på en iPhone 5S för 2-3 år sedan. Köpte batteriet från teknikdelar.se Telefonen blev som ny och funkar bra fortfarande. Har precis bytt batteri på en iPhone 6S nu. Samma batterileverantör och även den iphonen blev som ny. Återstår att se hur länge den funkar men jag har ingen anledning att tro att batteriet är sämre än orginalbatteriet. Bytte även på ett par gamla iPhone 4 lurar för några år sedan. Då beställde jag batterierna från aliexpress (kina). Även dessa telefoner fick nytt långt liv.
Grejen är att man inte vet detta föränn efteråt!!

Har du helt missat allt skriveri om bränder med icke original batterier resp laddare!
 
Toppen