• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta husbil

Lena FP

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11563
Medlemskap
2023
Jag funderar på att byta husbil till en Adria Coral Supreme S 670 SL och skulle gärna ta del av erfarenheter kring Adria i stort och Coral Supreme i synnerhet.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Jag funderar på att byta husbil till en Adria Coral Supreme S 670 SL och skulle gärna ta del av erfarenheter kring Adria i stort och Coral Supreme i synnerhet.
Är inne på min andra Adria.Den förra -06
nuvarande -12 s670sl med Alde panna golvvärme,värmeväxlare,150hk motor,maxi chassi. 1250kg lastkapacitet, 120L dieseltank 110L färskvatten, 90L gråvatten uppvärmd tank.Ingen lyxbil men hittills helt felfri.
 

Dan-Ola

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Mullsjö
HBK-Nr
7150
Medlemskap
2024
Jag funderar på att byta husbil till en Adria Coral Supreme S 670 SL och skulle gärna ta del av erfarenheter kring Adria i stort och Coral Supreme i synnerhet.

Har en Adria Coral 670 SLT med 150 hk. motor. Vi är mycket nöjda med denna bil. Toa, dusch och garderob i bak. Det lastutrymme som finns under sängarna och även under toadelen räcker gott och väl till.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Vi hade en 670SL 2011 och körde ca 4000 mil. Helt fri från fel så när som på en lamphållare och ett luck-lås.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Har en Adria Matrix 670 SL -15 (likvärdig med Coral) med långbäddar bak och är efter en säsong mycket nöjd med planlösningen fr o m denna årsmodell. Inget att klaga på och vi gillar den skarpt. Supreme-utrustningen gör bilen rätt fulländad (enligt mitt tycke).
 

På väg igen

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Markaryd
HBK-Nr
23419
Medlemskap
2024
Efter många år med husvagn, så köpte vi förra året en Husbil Adria Coral Supreme.
Vi hann med lite resor i Sverige och en tripp till Kroatien, och är mycket nöjda med vårt val av bil. Gott om plats till bagage, bekväma sängar som lätt utökas till en stor bädd. Bra isolering, vilket var skönt även i Kroatien, blev inte så varmt inne. Att bordet går att flytta så man kan sitta runt om är också trevligt.
Kör egenskaperna har jag inget att jämföra med, men vår 150kk motor räckte väl till.
Klarar motorvägsfart utan att vara ansträngt, snabb i stadstrafik. Vi var inne på att köpa en bil under 6 m, men Vi är nu mycket nöjda att vi gick upp i storlek.
 

Hubilisten1

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
17062
Medlemskap
2021
En mycket trevlig husbil med breda sängar bak där barnbarnen kan samsas med mo o farföräldrar. Grillugn och annat bra ingår som t.ex pliseer för natten o myggnät. Strömpanelen är enkel att förstå men skulle väl vilja ha förbrukningsdator. Vidare är den kombinerade dusch/toan en aning trång. Toadörrens o en del gångjärn kan kännas lite klena så kolla dessa vid begköp. En del luckstopp kan vara lite svaga där tunga lådor kan riskera åka upp vid skarp sväng. Vi har en med höga bakre sängar med ett strort bagage. Vi är mycket nöjda med bilen efter 4 säsonger och kommer inte att byta på länge än. Adria coral supreme 670 sl 2011.
 

Lena FP

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11563
Medlemskap
2023
Jätte kul att höra era erfarenheter. Maken och jag har bestämt oss så nu har vi beställt vår nya husblil.. en Adria Coral Supreme S 670 SL. Det känns bra Nu väntar vi på vår så vi får göra vår första resa. Vi siktar på påsk men vet inte vart vi ställer kosan.
Tack alla för era svar!
 
Toppen