• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byggmaterial golv vid lagning

F

F.d. 56474

Guest
Håller på och torkar ut lite reglar efter att avloppsröret från handfatet i badrummet "halkat" ur vinkeln nere vid golvet. Troligen pga för mycket handukar etc iu skåpet under. :(

Men men, hade lagat plastgolvet då den hade spruckit så det blir väl att sätta in ett nytt nu när allt är nermonterat.

Men jag kan inte hitta någonstans att köpa skivan som jag skall limma på reglarna som mattan sedan limmas på. Den befintliga skivan är 5 mm tjock.
Vad gäller isoleringen så är reglarna 30mm höga så då skulle jag behöva lite isolerskivor som är 30mm och det verkar ju inte heller helt enkelt att hitta.

Någon som har lite tips och råd för vart man kan hitta material samt typ av material?

Har sökt lite och förstått att inte lägga tillbaka vanlig frigolit utan EPS eller XPS är att föredra.

Går det bra med vanligt trälim mellan skivan och reglarna eller skall man ha något som är mer "vattentåligt"?

Bilen är Burstner Viseo -09 med enkelgolv.
 
Toppen