• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga om Mercedes Sprinter

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Racksingen! Jag mättade på 45x80, kanske lite smalt, får väl köpa korv mojjs tallrikar

Ditt är jättefint, får försöka kopiera ditt bord
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Skall köpa ett navigationsprogram till plattan, vilket skall jag välja?
Tacksam för fördelar o nackdelar ?
Sygic,IGO,COpilot mm ?
 
Senast ändrad:

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Själv kör jag med CoPilot sedan många år. Främst i iPhone men även i padda. Har även provat Igo som lovordas av många och den har nog ytterligare en del finesser jämfört med CoPilot men jag fann att jag hade lättare att se bilden i en relativt liten iPhone med CoPilot. Vet inte om det var kontraster eller helt enkelt lite mindre information i bilden. CoPilot har utvecklats en hel del under åren men de har säkert de andra ochså. Finns en hel del att läsa under IT och teknik/Navigering.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Har köpt Co Pilot Nordics för Sverige. Lite svårt att komma underfund med
Innan jag blev sjuk köpte jag livstidslicens både på IGO el CO Pilot men den licensen verkar inte gälla löngre ?
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Copilot skall nog fortsätta att gälla. i alla fall för mig. Men de har bytt själva appen så man får ladda ner en ny variant men sen skall man kunna logga in med sitt konto.
Jo jag håller med, som med de mesta sånt här så är det en tröskel innan man kommit in i hur det funkar. ibland är tröskeln så hög att man ger upp.

Tycker att den senaste varianten har varit enklare när det gäller att skriva in adresser.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Copilot skall nog fortsätta att gälla. i alla fall för mig. Men de har bytt själva appen så man får ladda ner en ny variant men sen skall man kunna logga in med sitt konto.
Jo jag håller med, som med de mesta sånt här så är det en tröskel innan man kommit in i hur det funkar. ibland är tröskeln så hög att man ger upp.

Tycker att den senaste varianten har varit enklare när det gäller att skriva in adresser.
Den licensen jag köpte.nu Nordics kostade ju bara 148 kr
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Vad är det? Livrädd för all reklam bara för man skall titta på en hållare
Den kag köpte nu är Brodits?
Och kostar Sygic verkligen över 800:- ?
CoPilot 148/mån vilken skillnad ...

Måste vara fel, nu kommer jag inte ihåg exakt vad jag betalat men CoPilot ca 300kr förra året & Sygic ungefär detsamma meninte över den summan sedan tillkommer det livetrafic för någon hundring om året, båda i appstore till ipad.

//Tommy
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Mailade Sygic supporten så fick jag till svar följande
Der finns två versioner av Sygic, jag hade valt fel version
Dom hjälpte mig direkt att ställa allt tillrätta
Blev ju sjuk 2014 sen dess har jag inte använt Sygic och också bytt Epost address
Fick tillbaks mina betalda livstidslicenser som jag köpte för 7 år sedan så allt är löst
Kanonsupport :):)
 
F

F.d. 22252

Guest
Livetraffic ska visa trafiksituationen längre fra och ge råd om omvägar kräver att man är uppkopplad mot internet hela tiden har det til IGO men jag lyssnar inte på deras varningar har fått massor och när man kommer fram är problemet löst. Tror det är så att man samlar upp gps koordinater från en massa fordon och när det börjar bli kö skickar man ut en varning och rekomenderar en rundköring som de säjer på norska. det har hittills varit onödigt.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Börjar att fundera lite angående platta el en riktig navigator?
Antingen köpa en platta med gps el en navigator.
Om der blir en navigator vilken är att rekommendera ? Läste lite om Garmin el TomTom i swnaste nummret avMin Husbil ?
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Börjar att fundera lite angående platta el en riktig navigator?
Antingen köpa en platta med gps el en navigator.
Om der blir en navigator vilken är att rekommendera ? Läste lite om Garmin el TomTom i swnaste nummret avMin Husbil ?
Jag åker ”fel” med min Garmin 770 Camper, men att helt förlita sig på GPS som inte tar hänsyn till fordonets vikt (massa), längd, bredd och höjd är för mig lite våghalsigt
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Skall inte råda till någonting, men jag har själv en Garmin och hade tidigare en något billigare TomTom. Upplever TomToms visning av korsningar/avfarter lite tydligare än Garmins. Har hänt flera gånger att jag tagit av lite för tidigt med Garmins anvisningar då avfarterna legat tätt men blir snabbt lotsad rätt igen.
 
Toppen