• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga om Mercedes Sprinter

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Snyggt montage! Om det finns risk för vattensprut vid regn kan du skydda ventilen genom att t.ex montera en avskuren petflaska över den.

Hälsar Kjell
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag tror vi knappast är ensamma att tänka dom tankarna. Tyvärr så är det väl så att man inte nämner så mycket om vad som otrevligt som händer på vägarna.
Jag ser en väg som en transportsträcka som är livsfarlig men som man måste klara för att komma söderut. Därnere är allt lite lugnare för var ska dom köra egentligen europa tar ju slut så den tunga lastbilstrafiken slipper man.
Står lite i valet och kvalet om jag ska fara söderut ännu en gång men mörkret närmar sig och kylan noll grader nu. Det gick från sommar till vinter på en gång men tagit höjd för det det mesta är gjort, måste ut och koppla in den nya solcellsplanelen, kopplar in eluttaget så jag har rumstemepratur där . har ju en billig regulator men den nya klara dubbel ström och klarar två stycken plus att det finns en liten display som visar laddningsströmmen.
Men MPPT regulator ar jag för snål att installera.
Vad säjer du Affe som har en Co driver får du inte lust att styra kosan söderut din bil är ju i det närmaste färdig trots att du är perfektionist.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Perfektionist är helt fel men det är kul att bygga och om man har tid på sig.
Ja visst har jag o hustrun i tanken planerat att åka söderut men det gjorde vi för fyra år sedan men våra planer grusades då jag blev sjuk. Sålde den fina stora bilen jag hade inhandlat för ändamålet. Den bilen jag nu har är bara för hobby o terapi men danmark,moseldalen och holland drar ju. Först måste jag prova om bilen håller o fungerar som jag tänkt. Åk du käre vän för du har ju vanan inne nu och man blir kanske inspirierad av din reseberättelse om du kommer iväg.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Bror har lovat mig att åka o titta på dom i januari
nästa problem är att ta sig till Stockholm och hämta dom för jag har ingen så stor bil som dom rymms i men det får jag ju lösa,behöver ju bara framstolarna
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Tyvärr inte körbar nu och den står längst in i en båthall.
Baksätet och lådor går väl att köra på tippen därnere:)
Talade med ett transportbolag därnere,dom skulle ha 5000 för att köra upp dom
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Har ni inga bra skrotar däruppe så du slipper åk till fjollträsk.
Idag finns ju många bilar med bekväma stolar och sen kan det vara svårt att veta om dom passar bilen innan man mätt. Till caddyn fick jag ju tag på sportstolar 2 för 700kr på en skrot, letade på blocket men där var det dyrt även skrotarna på nätet var dyra.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Som du vet så bor jag i norrland så det finns inga riktiga skrotar
Bror lovade att åka dit och titta på dom och ta några mått
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Har kollat på alla olika skrotar och dom tar rejält betalt för dessa och långa resor för att hämta dem. Dom jag nu hittat på blocket är enligt säljaren aldrig använda och passar mig perfekt. Det finns inte en skrot som endasr säljer ett säte för 2000kr
Bättre att söka någon typ av transport från Sthlm
Det borde gå att lösa på något sätt
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Hej Affe!
Allt börjar bli skit dyrt på skroten, oftast halva nypriset även om saken har samma mil som den Man har, ocker i mina ögon!
Har du hört med bussgods? Kanske kan ta dom för en skälig penning??
Har själv skickat en komplett dörr, tung o klumpig... det var några år sedan!

Affe! Vad har du för mått på ditt fina bord?

Mvh Affe
 
Toppen