• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bredbandsbolaget Stream

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Hej är det någon som provat eller använder bredbandsbolagets Stream tjänst?
Fungerar det bra i husbilen? Antar att det beror på mottagning på mobilen eller surfplattan. Drar det mycket gb av mobil abonnemanget? Helst wifi så klart men det han man ju sällan när man fricampar.

/Petri
 

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Sv: Bredbandsbolaget Stream

Tydligen så har jag viaplay to go i mitt abb. som fungerar likadant, men då kvarstår min undran ang. hur mycket gb drar det? om man kör utan wifi.och vill se på tv.

/Petri
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Bredbandsbolaget Stream

Beträffande Viaplay, från deras hemsida:

Bredbandskonsumtionen hos Viaplay varierar beroende på vilken bildkvalité som strömmas.

När man tittar i Högst (HD) räknar vi med att du förbrukar upp till 2,5 GB/h.
Vid användning av kvalitén Hög (HD/SD) förbrukas högst 1,8 GB/h.
Om du spelar upp en sändning i kvalitén Mellan förbrukas som mest 500 MB/h.
När materialet spelas upp i den lägsta kvalitén Låg förbrukas upp till 150 MB/h.
Det är din bredbandsuppkopplings styrka som bestämmer vilken ström som används. Detta innebär i praktiken att en stark internetuppkoppling automatiskt använder Högst, medan en svag internetuppkoppling istället använder Låg eller Mellan.

På PC, Mac och Android/iOS har du möjlighet att manuellt ställa in vilken kvalité som ska användas. Mer information om hur man går tillväga samt vilka bredbandshastigheter som vi rekommenderar finns att hitta i artikeln Hastighetsrekommendationer för internetanslutning.


Borde gälla motsvarande hos Bredbandsbolaget - kolla på deras hemsida för säkerhets skull. Jag hinner inte surfa dit/kolla just nu. :oops:
 

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Sv: Bredbandsbolaget Stream

Jaha du ser, det hittade inte jag tackar. Som vanligt kanske inte letade tillräckligt :twitcy:
 
F

F.d. 27368

Guest
Sv: Bredbandsbolaget Stream

Den behöver minst 6 Mbit/s så ca 2.7 Gb i timmen grovt räknat
 
Toppen