• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra hjälpmedel för geocaching

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Bra hjälpmedel för geocaching

Ja du Frank när man har övervunnit träsken med brännässlor och är relativt torr och ren väl framme vid målet, då låter det pfss, pfss och då är det genast en föregående loggares beskrivning på en orm som hjärnan genast kopplar samman med ljudet, men det är en pneumatisk ventil på ett betongtorn strax intill som pyser då och då. Väl framme vid "Bron över floden Kwai" så gör jag genast en teknisk beräkning och ser att en stagwire under bron ser lite sliten ut efter de senaste 50 årens väder och vind ( se pil på foto )att 100 kg plus inte i första hand skall utmana ödet utan vi går på den ekonomiska beräkningen att den som har lägst pension försöker först och det lyckades utan bad. Så även om hjälpmedlet vid svår terräng är hustrun så räcker det ibland, men en lift här hade varit tryggt.

Bron-över-floden.jpg
 
Toppen