• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Box för att se fria kanaler via parabol

F

F.d. 2128

Guest
Någon som har förslag på en box som kan användas för att se de fria kanalerna via husbilens parabol? Jag har en Kathrein parabol som säkert får in 60 tyska kanaler...
Canal Digital sälljer boxar utan abonnemang för 3500 kr, vilket känns väldigt dyrt!

/Henrik
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Box för att se fria kanaler via parabol

Betonet med flera handlare säljer digital box för parabol för några hubdringar, vill man se på Svensk TV behöver man ett kort från Cabaldigitals sattelit eller Viasat.
Från Kanal digital kan man hyra ett kort mot en panrkostnad för fria sv kanaler.
Kanal1, 2 ,4 mm m. mottagaren måste kunna använda Canaldigitals kort, kommer inte ihåg vad det heter men någon på HBK kan nog upplysa om detta.
Skall själv återmonter min fyrkantag Basantenn och koppla in min gamla digitalbox vid Italiensemestern snart.

Jägarn :D
 

GöranoBitte

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
6580
Medlemskap
2024
Sv: Box för att se fria kanaler via parabol

Jag monterade en Oyster parabol helautomatisk i Tyskland på väg hem från Portugal. Det var för två veckor sedan. Till min förvåning när jag kom hem fick jag klart för mig att de svenska fria kanalerna är kodade. En mottagare är också inmontrad. Jag har läst på om detta på klubbens hemsida men inte fått klart för mig vad som behövs.
Nu till min fråga: Vilket är det billigaste alternativet att kunna se svensk TV från min anläggning i Sverige.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Box för att se fria kanaler via parabol

Vilket är det billigaste alternativet att kunna se svensk TV från min anläggning i Sverige.
Skaff en CAM for Canal Digital og et depositionskort.
En CAM koster noen hundrelapper og kortet deponerer du 795 kr for.
Husk å ha bytterett på CAM - det finnes noen som ikke fungerer i CI slotten på en Oyster.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Box för att se fria kanaler via parabol

Hej
Till en oysterparabol med motagare behövs en CI kortläsare samt nya kanal listor.
Du behöver också ett kort från kanal digital. Jag har själv detta i min bil.
JR larm i Lindome säljer CI läsaren samt uppdaterar kanallistorna för totalt
1250 kr och fixar det på ca 30 min. Kortet kommer på ett par dagar från Canal digital.
JR larm är mycket bra att ha att göra med men boka tid före besöket. Dom har också en massa andra kul prylar man "måste" ha till sin husbil:)
 
Toppen