• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bort med GPs och backkameran från panelen

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Efter att ha läst lite här om istallation av en 7" Duo enhet så bestämde jag att det skall jag också installera....
Jag har genom åren lite erfarenhet av installation av bilstereo... så jag tänkte att det kan nog inte vara så mycket jobb....
Men som vanligt så var det lite mer än vad jag tänkte... och jag ville ju göra ett snyggt jobb....men efter ca 5 tim så var allt klart... och det får jag säga ljudet är bättre och så himla skönt att slippa all skärma frame på panelen....


IMG_0377.JPG
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Efter installation så ändrade jag matningen av strömmen så enheten tar från bodelsbatteriet. Än så länge är jag supernöjd med enheten och slippa alla skärma.... Skall bara hitta en lösning på slutliga montering så det inte blir så stort glapp mellan panelen och enheten..... kanske någon här på hbk har en bra lösning ;):)

IMG_0400.JPG
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Eneste problem på enkelte biler er at skjermen er stor og ligger utenpå rundt radio plassen.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Efter installation så ändrade jag matningen av strömmen så enheten tar från bodelsbatteriet. Än så länge är jag supernöjd med enheten och slippa alla skärma.... Skall bara hitta en lösning på slutliga montering så det inte blir så stort glapp mellan panelen och enheten..... kanske någon här på hbk har en bra lösning ;):)

Visa bilaga 157795

AIV 2-DIN monteringsram Volkswagen Bora, Volkswagen Golf IV, Volkswa | Conrad.se

Dubbel-din monteringsram med prylfack

Arne B
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Fråga? Hittar den inte nu trots flitigt letande.
Jag vet att jag sett en radio/gps där man kunde svänga bildskärmen mot föraren. Den fasta skärmen som jag har i dag typ Pioneer tycker jag är svårt att se och läsa bekvämt. Den sitter riktad rakt bak i husbilen.(typ den på bilden)
Bengt
 

Bilagor

  • 135AVHX390BT.jpg
    135AVHX390BT.jpg
    48,3 KB · Visningar: 53

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.219
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Toppen