• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boktipset

Svahnarna

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2024
Sv: Boktipset

Kan tipsa om en helt underbar bok; En man som heter Ove av Fredrik Backman. Finns på elib för den som lånar böcker på nätet.

Gptt Nytt År!
Hjördis
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: Boktipset

Läs 100åringen som klev ut genom fönstret. En del av världshistorien berättat på ett mycket humoristiskt sätt. Kommer som långfilm snart med Robert Gustafsson i huvudrollen.

Kjell
 
W

wikman

Guest
Sv: Boktipset

Ja ,en bok som verkligen roar och berör är " En man som heter Ove " Jag har skrattat och torkat tårar.
Tack Hjördis för tipset !:bock:

/
Kram
Karin
 

gnillib65

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
SVEDALA
HBK-Nr
11353
Medlemskap
2024
Sv: Boktipset

Har precis "lyssnat" på den, håller helt med, den var rolig men det fanns eftertanke i den.
 
W

wikman

Guest
Sv: Boktipset

Jag läser mycket och helst deckare och triller i paddan .
Nyligen har jag hittat två nya favorit författare som jag vill dela med mig.
Hans Koppel (rysare) och danska Sara Blaedel.

Nu ska jag läsa Per Anders Fogelströms böcker som finns som e-böcker.Ska försöka ta mig upp ur deckarträsket ,ett tag.

Jag är helt "frälst" på att läsa i min padda.Vilken lyx att få sitta i lugn o ro o låna ! Gratis !!!:wink:

/
Karin
 

Svahnarna

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2024
Sv: Boktipset

Hej Karin.

De här ska jag prova så småningom. Alltid roligt med nya tips.

Just nu läser jag Ann Rosmans Mercurium. Det är två parallella historier, ett nutida och ett från början av 1800-talet, som vanligt inom ramen för en deckarhistoria, men jag blir så tagen av Metta Focks öde. Det är alltså en sann historia och väldigt mycket forskning ligger bakom denna berättelse. Metta Fock broderade en nådeansökan innan hon avrättades på lösa grunder och denna duk finns bevarad. Om man googlar kan man se en bild på detta arbete, en mängd små tyglappar ihopfogade till en duk och på den broderat tätt med små, små korsstygn. Man blir helt tagen......

Jag är också väldigt förtjust i min padda, inte minst för att det är så mycket lättare att läsa.

Ha det så gott i Lomsjön!

Hjördis
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
940
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Boktipset

De sista lästa böckerna är:
Det bästa av allt-Rona Jaffe
Finns inte på kartan-Carin Hjulström
Nu har jag börjat med Britt-Marie Matssons bok om Kennedyfamiljen!

mvh Birgittha
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.665
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Boktipset

Har läst "Sandmannen" av Lars Kepler och den var lika spännande som dom andra böckerna av samma författare.
Har börjat på "Möt mig i Estepona" av Åke Edwardson och den har en intressant och spännande inledning.
 
W

wikman

Guest
Sv: Boktipset

Hjördis tack för tipset,kollade den titeln på vårt bibliotek ,men den finns inte som e-bok. Jag får köra på med PA Fogelström, det kommer att räcka länge !
 

Svahnarna

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2024
Sv: Boktipset

Det var intressant. Jag har den som ebok. Jag trodde det var samma utbud över hela landet, men så är det kanske inte?
 
W

wikman

Guest
Sv: Boktipset

Det skiljer nog på utbudet på biblioteken i vårt avlånga land.:mad: Den boken du tipsade om finns bara i ljudupptagning på "mitt" bibliotek !!

//
Karin
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Boktipset

DET SKULLE BLI SÅ BRA av Björn Elmbrandt!

Läs den! Den finns som e-bok och handlar om euron och hoten mot demokratin, hungriga finansvargar, bankernas fifflande, nyfascismen och nyfattigdomen i Grekland, Spanien, Portugal m.fl länder.

Jappe
 
F

F.d. 24481

Guest
Sv: Boktipset

Hej alla bok- tokiga !
Här är en riktigt,riktigt bra bok, enligt mej.
Lånad som e- bok, från biblioteket, alldeles gratis.
Grattis till er som inte har läst den, ni har något att se fram emot !

Konsten att höra hjärtslag
Jan -Philipp Sendker
Utgiven av bokförlaget Forum 2014
 
Toppen