• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodelsbatteriets huvudströmbrytare Hobby

fatbob111

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
25160
Medlemskap
2022
Hej,
Fråga från en som är ny husbilsägare.
Jag bröt huvudströmmen till bodelsbatteriet och då är det ngt som startar, det låter som en fläkt vid bodelsbatteriet. Jag skall kanske berätta att man har placerat allt under passagerarsätet, laddaren och strömfördelningsmodulen och en del andra grejor som jag inte har ngn aning om vad det är. :)
Jag trodde att man bröt allt med huvudströmmen och då vill jag inte ha ngt annat som startar och drar ström.
Är det ngn som vet vad som startar när jag bryter huvudströmbrytaren ?
Tacksam för hjälp.

//Hasse Melin
 

fatbob111

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
25160
Medlemskap
2022
Hej,
Nä, jag är inte ansluten till 220. Det kan ju vara så att fläkten går en stund efter man har brutet 12V:en. Jag får kolla mer på detta när jag har tid.
Tack för svaret.
Tänkte ett tag att försöka plocka av minuspolen, men då började det tjuta som attan, vad nu detta var vet jag inte. Hade inte tid och kolla på detta mer, vi skulle hem och jag ville inte att den skulle stå och tuta på uppställningsplatsen som vi har. (vill ju inte bli ovän med folk) :)

//Hasse
 
Toppen