• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodelsbatteri burst ner 2004

F

F.d. 28319

Guest
Är det någon som vet hur man plockar ur bodelsbatteri på en
Burstner -04. Det sitter under sätet men jag kan inte fatta hur jag ska få ut det under vinterförvaringen. Hittar heller ingenting i instruktionsboken om detta.

Är helt ny på det här med husbilar och den förre ägaren gick tyvärr bort så jag kan inte fråga honom.

Tacksam för hjälp

Simon
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Bodelsbatteri burst ner 2004

Hvis din bil er lavet på en FIAT, så skal du skrue sædet af for at komme ned til batteriet.

Der finde nogle bolte til umbraconøgler, som skal skues ud, og det er vældig besværligt, da sædet er tungt.

Jeg bor i Danmark, hvor klimaet måske er lidt mildere end i det nordligere Sverige, men jeg har aldrig taget batteriet ud om vinteren, hverken mit tidligere AGM batteri eller mit nuværende LiFePo4 lithium batteri. Jeg har solceller og bilen står under et gennemskinneligt plast tag på carporten, og det giver nok til underholdsladning af både bilbatteri og bodelsbatteri.
 
Toppen