• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BLUFF ELLER?

K

Klaric

Guest
Hej

Ska sälja min husbil och fick detta mail. Han heter Simon Petersen. Har någon koll på denna person?
Tacksam för hjälp

Okay thank you.I’m satisfied with the condition. I won't be able to come and view it myself because I am currently away for work.but if can you guarantee that it is in a good condition, I will meet up with your last price. I know there might be other buyers patronising you already. This is more reason why i would like to get this as soon as possible.i will pay you through PayPal as it is the fastest & easiest way for me to make payment at this moment, do not worry about PayPal charges, i will take care of that and about the transportation, i shall arrange for a transport agent to come to your home directly for the pickup and transport it to my home in Holland, after i have made all the necessary payment and you have confirmed this on your account.
So if you accept this transaction, you should send me your info requested below if you have an account already with PayPal:-

Name :
PayPal Email :
Mobile Number
amount:

so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my shipping company to come for the pick up, after you receive your money. I will need the address too for the pick up to be arranged.
i expect your reply soon.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: BLUFF ELLER?

Ja. Det är med största säkerhet bluff.

En köpare kan dra tillbaka pengar som satts in via Paypal - ursprungligen en funktion som säkerhet för en kund som köper på distans.
Om du köper en sak och den inte levereras så kan du stoppa betalningen innan det är försent. Detta används också av skumma typer för denna typ av blåsning.

//Stefan
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: BLUFF ELLER?

Sök på forumet så skall du se att du inte är ensam om att ha fått ett sådant här erbjudande. Detta med att köparen inte kan komma själv utan betalar via PayPal & låter ett ombud hämta bilen är klassiskt.

Bennie
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: BLUFF ELLER?

Skulle sälja min segelbåt för några år sedan, fick samma svar. Har även hört andra med samma erfarenhet!
 
K

Klaric

Guest
Sv: BLUFF ELLER?

Hej och tack alla.

Bad han sätta in pengarna på mitt konto i sverige och jag har inte fått något svar.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: BLUFF ELLER?

Det är faaan att det skall bluffas och jäklas med allt nuförtiden:mad:
Inte bara annonser, men ta mig tusan allt! Det nya och ännu värre är att vissa sätter system att lura äldre personer att de kommer från alla möjliga instanser och gör sig tillträde till de äldres bostäder och sen roffar åt sig så mycket de bara kan:mad:
Vi hade besök av såna där j...a takläggare och jäklar i min låda vad den som ringde på dörren fick bråttom ut.......
Jag hade precis läst i våran blaska "Corren" om hur de jäklarna plåga och lurat en gammal dam i Boxholm och fortsatte de sina räder i våra hemtrakter och då råkade de på denna vrånggubbe!

Jag saknar tiden då husnykeln låg under dörrmattan och ett handslag var lag!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: BLUFF ELLER?

Min svärfar sa alltid att "lås det är för ärligt folk di andre tar sek in ändå".:D

Bennie
 
Toppen