• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BILTEMA

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: BILTEMA

Motion & positivitet går hand i hand Jappe, man orkar inte med petitesser längre när man väl fått serotonin och andra positiva hormoner i omloppet... Lidl har otroligt fräscha grönsaker & "C" vitaminer för billig peng jfrt med många andra. Kul när det går åt rätt håll både för Lidl & DIG : )
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BILTEMA

Jaja, jag ska nog komma på nått innan solen gått ner idag! :D

Jappe
 

Uffe A-son

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Orsa
HBK-Nr
228
Medlemskap
2024
Sv: BILTEMA

Varning för Biltemas nivåklossar för husbilar/husvagnar!!
Köpte för ett lite drygt år sedan dessa, dom ska enligt produktinfon klara 5 ton per styck.:mad:
Min husbil väger 3,5 ton och trots det har dom gått av!
Skulle reklamera dom för materialfel idag.
Jag kunde få nya utan garanti men inga pengar tillbaka. Dvs skulle även dom nya paja så hade jag inget mer att säga till om. Om jag ville ha pengar tillbaka så var jag tvungen att anlita en oberoende expert på området och bevisa att det var material fel!? Trodde att vi hade 2 års garanti på varor när det gäller fabrikationsfel?!
DÅLIGT BILTEMA! Köp ej dessa nivåklossar!!

Jag har Biltemas nivåklossar o är nöjd med dom, intressant att veta på vilket underlag dom låg på när dom gick sönder?Jag har haft klossar från Husvagns-Svenssons o dom gick sönder ganska omgående efter användning, fast jag tyckte att jag var noga med att ha plant underlag.Om vi tänker efter så är det nog flera som har "dåliga grejor".:spinny:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: BILTEMA

Jag vet inte riktigt hur stapelvaror i livsmedelshandeln kom in i diskussionen, men Coca Cola är ju faktiskt en märkesvara?!

När det gäller den ursprungliga diskussionen så kan det nog vara så, att jag har lite större kunskaper och insikt i branschen än vad du har? Annars, billigt är ju skönt ända till det krånglar och orsakar problem eller skador. Snålheten bedrar ju som bekant ofta visheten? :wideeyed:

Det jag ville visa med exemplet var att exakt samma vara kan kosta 3-4 gånger mer ENBART beroende på vem som köpt in den samt hur och var den sen säljs. Det finns alltså ingen koppling mellan varans kvalitet och de olika priserna i detta fall.

Priset ensamt är ingen absolut måttstock på varans kvalitet.

Uttryck som ”man får vad man betalar för”, ”snålheten bedrar visheten” och liknande använder man nog bäst när man har fakta och kanske köper/har köpt något som inte sen inte höll måttet.
Att använda dem som motton innan man handlar och utan att veta kvaliteten på det man köper kan nog bli onödigt dyrt även om många handlare gärna vill att vi tänker så..

Jag betvivlar absolut inte dina kunskaper inom området men jag saknar fortfarande konkreta exempel och bevis på att Biltemas många gånger mycket lägre priser genomgående beror på sämre/bristfällig kvalitet. Du är tydlig i alla dina inlägg och exempel med att billigare = sämre.

På skoj kan vi vända på resonemanget och säga att det högre priset som andra butiker (Mekonomen) har kommer från bl.a. dyrare inköp (från distributörer), fler mindre och dyrare lokaler, mer personal, fler firmabilar, mer reklam och högre löner.
Kanske köper de in varor som kommer från samma fabriker som Biltemas så kvaliteten är lika bra/dålig?
Ja, fast det vet ju inte vi konsumenter något om…

Fakta is king, spekulationer och rykten är fortfarande bara spekulationer och rykten.:D
 
M

Mickey

Guest
Sv: BILTEMA

Har också Biltemas nivåklossar.
Där den ena sprack mitt i tu i förra veckan, har kanske använt den 3-4 ggr innan den sprack. Har dessvärre inget kvitto kvar.

Nivåklossar är den sån sak jag inte trodde det var ngn skillnad på dyrt eller billigt. Men "suck" billigt blir dyrt igen, att man aldrig lär sig...
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: BILTEMA

Har också Biltemas nivåklossar.
Där den ena sprack mitt i tu i förra veckan, har kanske använt den 3-4 ggr innan den sprack. Har dessvärre inget kvitto kvar.

Nivåklossar är den sån sak jag inte trodde det var ngn skillnad på dyrt eller billigt. Men "suck" billigt blir dyrt igen, att man aldrig lär sig...

Prova att få dem bytta ändå. Är det fler som haft problemet så kanske det inte är så noga med kvittot.
Om dom säljer en skitprodukt så är det också bra om dom får reda på det.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: BILTEMA

Ja våra från 2007 som det står FIAMMA på är fortfarande hela trots användning både sommar och vinter, men det är säkert samma som BILTEMA fast med annat namn på??! :wideeyed:
 
Toppen