• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilder från Iphone till datorskärm?

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Hade tidigare Samsung 6 som jag bytte till en Iphone X. Bilderna som var från Samsungen täckte hela ytan
på datorskärmen men bilderna från Iphone blir två feta svarta sträck på skärmens sidor. Hur fixar jag till detta??
Tack på förhand. Inget svammel om Iphone kontra Samsung tack. Bytte enbart för Iphone funkar med mina
hörapparater. Häggen i Umeå
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Det kan ha med inställningarna för kameran. Det vill säga vilken upplösning du tar bilderna i och vilken upplösning du har på datorn
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Min teknik är väldigt begränsad men har själv anat att upplösningen på bilderna spelar in men på
inställningarna för kameran hittar jag inga alternativ på detta. endast i videoläge finns inställningar
och i video blir hela bildrutan med.
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Är inte någon expert men du har inte ställt in på kvadrat istället för bild. Prova att slå på hdr också
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Kanske går det att ställa kameran i olika format?
16:9 är det vanligaste formatet idag som innebär att bilden passar att visa på en modern TV
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Iphones inställning på kamera och format finns.
1 Högeffektiv
2 Mest kompatibel

Har testat båda med samma feta sträck på kanterna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Iphones egen inställning är 4:3, kvadrat eller panorama men det finns fotoappar där formatet kan ställas in. Tex appen Procamera som har massor av inställningar.
Eller i efterhand med Snapseed!
 
Toppen