• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bild LTC TV

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Några i klubben lovordade LTC-tv:n så jag satte i en ny 19" i husbilen men tycker att bilden på skärmen blir något märklig och inte riktigt som jag tänkt mig. Istället för att i 4:3-läget fylla ut skärmen blir det en bild i bilden och en rejält bred svart bård både över och under och vid sidorna, i 16:9-läget blir det en svart bård både över och under och allt blir ovalt/ihoptryckt, som om någon sitter på ansiktena. Samma i Zoom 1, Zoom 2 och Panorama. Skall det vara så, kan man justera det på något vis, någon som vet?
På TV:n hemma kan jag justera bilden åt alla håll men hittar ingen sådan funktion på LTC:n...
 

Kabekatten

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022
Sv: Bild LTC TV

Låter konstigt. Vår funkar perfekt. Har tyvärr inget råd att ge annat än att tala med säljaren.
 

lars.goran

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2601
Medlemskap
2024
Sv: Bild LTC TV

Jag har haft samma problem, det finns i satellit mottagaren inställning i till 16:9 för sök med det lycka till.
 
Toppen