• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Benimar Tessoro T481

F

F.d. 15549

Guest
Hej på er alla HB vänner....
Jag satt och slö-surfade på Bytbil.com av ren nyfikenhet förra veckan, och där hittade jag en splirrans ny Benimar Tessoro T481 med nya transiten som drivlina och en 6 stegad automat.
Vi är ute efter en lite mindre och smidigare bil än den vi har (Adria Vision 647) layouten i den bilen lilla bilen var något som föll oss i smaken.
Är det någon som har eller har någon erfarenhet av just
Benimar Tessoro T481? TESSORO 481
 
Senast redigerad av en moderator:

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Benimar Tessoro T481

Hej på er alla HB vänner....
Jag satt och slö-surfade på Bytbil.com av ren nyfikenhet förra veckan, och där hittade jag en splirrans ny Benimar Tessoro T481 med nya transiten som drivlina och en 6 stegad automat.
Vi är ute efter en lite mindre och smidigare bil än den vi har (Adria Vision 647) layouten i den bilen lilla bilen var något som föll oss i smaken.
Är det någon som har eller har någon erfarenhet av just
Benimar Tessoro T481? TESSORO 481

Har idag träffat ett trevligt par med just en sådan.
Blev mycket imponerad av den, bra specifikation, fin kvalitet och med mycket bra planlösning. Synd att den bara har två återförsäljare i Sverige en så länge!
Har du själv tittat närmare på den?
 
F

F.d. 54058

Guest
Sv: Benimar Tessoro T481

Någon som har provat / äger en sådan här ? Är själv lite sugen på en med denna layouten..
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Benimar Tessoro T481

Tittade igenom hemsidan lite och läste om bla. Aristeo 663.

I specen anges Truma-panna med max effekt 4000W. Bilens längd är 7,41m. Det låter aningen klent för att klara av normal temperatur (20-22C) vid vinterklimat.

Samtidigt hittar jag inget om isolering i bodel (väggar/tak & golv). Jag kan naturligtvis missat det. När man tittar på bilderna som ex. visar garaget ser ju inte garagedörren ut och vara nämnvärt mycket isolering i.

Dvs. vinteregenskaperna, eller för den delen sen höst/tidig vår också, tål att granskas närmare om du/ni går i köpestankar. Eller så är det inga problem då ni inte kommer vilja använda bilen annat än på sommaren.

Ville bara flagga för något vi själva hade varit väldigt fundersamma över.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Benimar Tessoro T481

Jag funderade lite på att det finns inte någon fast bädd, bara en nedsänkbar överbädd. Vi tycker det är lite bökigt som "huvudbädd". Annars en välbyggd bil med bra finish . Har varit in o kollat i just denna mod.
 
Toppen